Aktualności
12 cyfrowych trendów na rok 2012
Firma badawcza Millward Brown w swoich prognozach na najbliższe 12 miesięcy wskazuje najważniejsze trendy w sektorze mediów cyfrowych.
Wśród trendów tych znalazły się: gamification (gryfikacja), virtual togetherness (wirtualne bycie razem) i podejmowanie decyzji online w czasie rzeczywistym. Mają one radykalnie zmienić sposób interakcji między marketerami a konsumentami w cyfrowych kanałach komunikacji.
Dave Barrowcliff, specjalista Millward Brown ds. pomiaru mediów społecznościowych, komentuje:
– Przewidujemy ogromne zmiany w sposobie przyswajania i rozwijania nowych technologii przez marki. Marki będą wykorzystywały te technologie do komunikacji z coraz większą liczbą cyfrowych konsumentów, a sposób korzystania z tych technologii będzie silniej ukierunkowany na przyjemność i rozrywkę.
A oto trzy prognozy Millward Brown dla świata mediów cyfrowych na rok 2012:
1. Gryfikacja (gamification) to prosty pomysł – chodzi o zbudowanie zaangażowania odbiorców kampanii dzięki zastosowaniu mechanizmu gry w sytuacjach niezwiązanych z grami. Wykonując różne czynności, rozwiązując zagadki, zdobywa się punkty, kolejne poziomy, odznaki, osiągnięcia, wirtualną walutę.
2. Wirtualne bycie razem (virtual togetherness) – telewizja i media społecznościowe są motorem dynamicznego upowszechnienia się narzędzi i technologii pozwalających widzom na interakcje z programami telewizyjnymi. Media społecznościowe pozwolą użytkownikom wchodzić w interakcje z treściami prezentowanymi na ekranach telewizorów, a producenci telewizyjni będą korzystali z tych danych w poszukiwaniu inspiracji.
3. Zwiększony popyt na informacje o markach i pomysłach kreatywnych w czasie rzeczywistym będzie napędzał rozwój inteligentnych, zautomatyzowanych procesów decyzyjnych służących optymalizacji kampanii internetowych. Będzie to znaczący krok naprzód w porównaniu ze stosowanymi obecnie systemami bazującymi na kliknięciach.
W nadchodzącym roku wpływ tych zmian będzie odczuwalny w całej branży. Podmioty kupujące media będą inwestować znaczne środki w platformy popytowe i przyzwyczajać się do reagowania na analizy bazujące na danych gromadzonych w czasie rzeczywistym.
Badacze rynku i agencje kreatywne podejmują już to wyzwanie i tworzą rozwiązania, które umożliwiają ocenę reklamy oraz jej kreatywną modyfikację w czasie rzeczywistym. Odniosą sukces ci, którzy nauczą się łączyć dane zebrane w czasie rzeczywistym z analizą i oceną, co pozwoli na optymalizację reklam online.
Z pełnym zestawem 12 prognoz można zapoznać się na witrynie Millward Brown. Raport można też pobrać tutaj: Millward Brown Digital Predictions for 2012
Źródło: Marketing przy Kawie