Aktualności
3 kroki do zwiększenia ilości osób odwiedzających Twoją stronę internetową
Celem każdego przedsiębiorcy prowadzącego biznes online jest zwiększenie sprzedaży swoich produktów lub przekonanie klientów do korzystania z oferowanych usług. W języku SEO takie czynności mierzone są współczynnikiem konwersji. Jako konwersję rozumie się ogół działań podjętych przez użytkownika, które są oczekiwane przez właściciela strony. Konwersja to, np. zakup produktu, zapisanie się na wydarzenie, dodanie do listy mailingowej, kliknięcie w reklamę lub pobranie darmowego artykułu. Jakie czynniki mogą wpłynąć na wskaźnik konwersji oraz jak zwiększyć ilość nowych użytkowników?
Stań się widzialny w sieci
Aby strona internetowa wyświetlała się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (tzw. SERPach), musi najpierw zostać zaindeksowana przez roboty wyszukiwarek. Podstawowe działania podejmowane przez agencje SEO, które stanowią formę zaproszenia robota sieciowego na konkretną domenę to, m.in. podpięcie strony pod narzędzie Google Search Console, stworzenie mapy strony (sitemap.xml) oraz zadbanie o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Jeśli robot ma możliwość sprawnego poruszania się po stronie www, prowadzi do niej wiele dróg (linków), a kod witryny nie budzi jego zastrzeżeń to proces indeksowania, czyli dodawania strony do bazy danych wyszukiwarki, powinien przebiec pomyślnie.
Zainwestuj w unikalne treści
Jednym z elementów pozycjonowania strony www, który istotnie wpływa na jej wartość pod kątem wyszukiwarek, jest wypełnienie strony treścią. Copywriterzy na zlecenie pozycjonera tworzą unikalne teksty, które pełnią zarówno rolę informacyjną dla potencjalnych klientów (np. opisy produktów czy kategorii, wpisy blogowe), jak i idealna przestrzeń dla słów kluczowych. Frazy kluczowe oraz tzw. long tail są to słowa, wyrażenia lub zwroty, na które pozycjonowana jest strona internetowa. Oznacza to, że poszukując informacji na dany temat, użytkownik wpisuje konkretne hasła w okno wyszukiwarki i jeśli te hasła okażą się tożsame z wplecionymi w treści frazami kluczowymi, to istnieje szansa, że trafi właśnie na naszą stronę.
Zoptymalizuj stronę pod względem technicznym
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek obejmuje wszelkie działania, których celem jest poprawa widoczności strony w Internecie. Kluczowe jest, aby strona została odpowiednio przygotowana pod względem technicznym. Równie ważne jest zadbanie o przyjazny odbiór strony przez nowych odwiedzających. Agencje SEO/SEM proponują również zalecenia tzw. User Experience (UX). Opierają się na pozytywnych wrażeniach użytkowników, które dotyczą, m.in. prostego wyglądu strony, zrozumiałej struktury, która ułatwia poruszanie się pomiędzy podstronami, szybkości wczytywania się podstron oraz możliwości korzystania z witryny na urządzeniach mobilnych.