Aktualności
4 sprawdzone metody na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
Zainwestowałeś środki w postawienie sklepu internetowego, wykupienie domeny, zatowarowanie, grafikę i opisy produktów, a mimo to ruch i poziom sprzedaży w Twoim biznesie jest zbyt mały? Zamiast narzekać, poznaj 5 sprawdzonych metod na zwiększenie zainteresowania Twoją witryną oraz na wzrost dochodów.
Sposób 1: pozycjonowanie sklepu internetowego
Bez skutecznego pozycjonowania nawet najbardziej intuicyjny i dopieszczony sklep internetowy nie osiągnie imponujących wyników sprzedażowych. Zwłaszcza, że w 2021 roku liczba nowych podmiotów sprzedających online wzrosła o kolejnych 8 tysięcy. Trzeba umieć skutecznie dotrzeć do tych użytkowników, którzy są potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą. Firmy świadczące swoje usługi w zakresie pozycjonowania każdorazowo analizują specyfikę branży i rodzaj asortymentu danego sklepu, a następnie opracowują dla niego długofalową strategię. W wielu przypadkach rozsądne będzie pozycjonowanie na tzw. długi ogon (long tail), czyli bardziej doprecyzowane frazy. Pamiętaj, że pozycjonowanie to proces rozciągnięty w czasie – to nie sprint, a raczej maraton, dlatego efektów powinieneś oczekiwać po dłuższym czasie współpracy niż po miesiącu. Jeśli poszukujesz firmy godnej zaufania, dobrym wyborem może okazać się Semcore.pl – skuteczne pozycjonowanie stron www.
Sposób 2: reklama w Google Ads
Drugą ze skutecznych technik, dającą większy ruch w witrynie i pozyskanie nowych leadów, może być reklama w Google Ads. W porównaniu z pozycjonowaniem daje natychmiastowe rezultaty i pozwala być nawet na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Aby uzyskać optymalne rezultaty, które przełożą się na sprzedaż i na zysk, należy stale testować i ulepszać swoje kampanie internetowe. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat, przeczytaj koniecznie: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Sposób 3: budowanie marki osobistej
Inną metodą na zwiększenie popularności i rozpoznawalności sklepu internetowego jest efektywne i przemyślane budowanie swojej marki osobistej. Gdy za danym towarem lub usługą stoi konkretny człowiek, którego można posłuchać na YouTube lub śledzić na Instagramie i dowiadywać się, kim jest oraz jakie wartości wyznaje, zdecydowanie łatwiej mu zaufać i kupić właśnie u niego. Wyjście ze strefy komfortu i porzucenie anonimowości na rzecz bycia twarzą swojej marki w Internecie pozwala znacznie zwiększyć zainteresowanie oferowanymi przez Ciebie produktami i usługami. Stają się one również bardziej autentyczne – między innymi przez to, że stoi za nimi człowiek z krwi i kości.
Sposób 4: wyskakująca reklama na YouTube
Popularność platformy YouTube z każdym rokiem rośnie. Obecnie w Polsce ma ona zasięg na poziomie 67%, a więc aż 13,4 miliona rodaków aktywnie z niej korzysta. Jeśli chcesz trafić z przekazem reklamowym do swoich klientów, musisz być tam, gdzie oni. Zleć nagranie profesjonalnego filmu reklamowego produktów sprzedawanych pod własną marką lub za pomocą filmu animowanego 2D lub 3D wyjaśnij ich właściwości i zalety. Na pewno przykujesz uwagę klientów i chętnie dowiedzą się oni na ten temat czegoś więcej.