Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

5 korzyści z reklamy bilbordowej przy autostradzie

5 korzyści z reklamy bilbordowej przy autostradzie
2019-12-04


Reklama bilbordowa to przede wszystkim niski koszt dotarcia do potencjalnych klientów. Szacuje się, że to rozwiązanie o wiele bardziej ekonomiczne niż rozdawanie ulotek - co uchodzi za reklamę najtańszą i reklama na telebimie, co z kolei stanowi jedno z rozwiązań najdroższych. Dobrze zlokalizowany bilbord o nośnym i angażującym przekazie ma możliwość przyciągnąć uwagę naprawdę wielką rzeszę oglądających, a co za tym idzie - potencjalnych klientów.

Jak to działa i czym się kierować, decydują się na zamówienie wielkoformatowego banneru reklamowego? Oto pięć korzyści z reklamy bilbordowej umieszczonej w strategicznym miejscu przy autostradzie. 

1. Duży zasięg - wysoka oglądalność

Dobra lokalizacja to gwarancja, że przekaz reklamowy umieszczony na bilbordzie będzie miał duży zasięg i wysoką oglądalność. Z pewnością warto umieścić bilbord przy drodze szybkiego ruchu czy przy autostradzie, a zwłaszcza w okolicy węzłów autostradowych, przed którymi kierowcy muszą zwolnić i bardziej skupić uwagę. Warto jedna pamiętać, że jeśli nasz bilbord naprawdę ma przyciągnąć uwagę, nie może utonąć w gąszczu innych bilbordów. Wybieramy więc miejsce, w którym to właśnie on i tylko on skupi całą uwagę przejeżdżających. 

Im częściej przejeżdżamy trasą, przy której ustawiona jest reklama bilbordowa, tym większa szansa na to, że w końcu przykuje ona naszą uwagę. Podobnie znaczącą rolę odgrywają...korki. Znużony kierowca i jego pasażerowie zaczynają w końcu skanować otoczenie wzrokiem i, chcąc nie chcąc, dłużej przyglądać się wielkoformatowym reklamom, które mogą na dłużej zapaść w pamięć. 

2. Rozmiar i widoczność

Rozmiar ma znaczenie. Kierowca nie może mieć problemów z dojrzeniem kluczowych informacji, bo wtedy reklama przy autostradzie traci rację bytu. Nawet sokoli wzrok może czasami nastręczać kłopotów z akomodacją, czyli przestawieniem się ze spoglądania bezpośrednio na drogę i wskaźniki na kokpicie, na patrzenie na reklamowy bilbord. Reklama wielkoformatowa musi być maksymalnie czytelna i zauważalna z odległości 50-100 metrów. Wszystkie kluczowe informacje muszą "same pchać się przed oczy".

Najpopularniejsze formaty reklam bilbordowych stosowane w Polsce to:

  • billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski, eurobillboard)
  • billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 4x3 metry
  • billboardy/freeboardy 18 m² o formacie 6x3 metry
  • billboardy/freeboardy 36 m² o formacie 12x3 metry
  • billboardy/freeboardy 48 m² o formacie 12x4 metry

3. Możliwy długi czas ekspozycji

Bilbord wynajmuje się zwykle na miesiąc, ale czas ten można skrócić lub wydłużyć. Im dłuższy termin tym niższe koszty, w skład których wchodzą: cena najmu nośnika, cena projektu i druku plakatu oraz cena, jaką uiszczamy za zamontowanie plakatu na nośniku. Wszystkie ponoszone koszty nie przewyższają jednak korzyści z reklamy bilbordowej przy autostradzie: "pracuje " ona 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

4. Prosty przekaz reklamy

Reklama bilbordowa ma jedno zadanie: dotrzeć do potencjalnego klienta, który rzuci na nią okiem przejeżdżając tą samą drogą co dnia. Dlatego chwytliwe hasło reklamowe i interesująca grafika oraz dobrze wyeksponowana nazwa firmy mogą okazać się bardziej efektywne, niż reklama estetycznie wyrafinowana, ale przez to trudna do zrozumienia i/lub zapamiętania. Warto mieć świadomość, że nawet bilbord, na którym nie skupimy uwagi świadomie, choć w części zapada nam w pamięć mimowolnie. Prosty przekaz reklamy, zasadzający się na kluczowych elementach, jak nazwa produktu/usługi i dane kontaktowe, pod którymi możemy uzyskać więcej informacji, to niemal stuprocentowa gwarancja, że dane te wbiją się w pamięć dużej liczby przejeżdżających obok reklamy kierowców. 

Sprawdź ofertę reklamy billboardowej przy autostradach: https://emantia.pl/

5. Relatywnie niski koszt 

Jak już wspomniano, reklama bilbordowa jest tańsza zarówno jeśli przyjrzeć się jej relacjom z innymi rodzajami reklamy, jak i wtedy, kiedy decydujemy się na dłuższy czas ekspozycji. Całkowity koszt miesięczny ustawienia reklamy bilbordowej przy autostradzie, w którego w skład wchodzi wynajęcie tablicy, druk plakatu i wyklejenie bilbordu może oscylować od 800 do 1200 zł, co daje 26-40 zł za dzień. Reklama bilbordowa jest bezobsługowa. W przypadku rozdawania ulotek, które nie wiedzieć czemu, uchodzą za najtańsze materiały reklamowe, doliczyć trzeba też opłatę dla osoby, która ulotki będzie rozdawać. Zaś same ulotki często tuż po pobraniu przez potencjalnego klienta lądują w koszu. 

Wszystkie wymienione zalety reklamy bilbordowej przy autostradzie sprawiają, że warto rozpatrzyć ten typ reklamy, kiedy zależy nam na tym, żeby wykreować wizerunek firmy, przedsiębiorstwa czy też zakładu usługowego w przestrzeni publicznej. Różne formaty (rozmiary) reklam bilbordowych przesądzają o tym, że zasięg kampanii możemy dostosować do naszych potrzeb i zamierzeń oraz planowanego budżetu. 

Warto pamiętać, reklama bilbordowa przy autostradzie nie może oślepiać kierowców, ograniczać widoczności, czy zasłaniać lub minimalizować widoczność znaków drogowych. Nie powinna też zaburzać harmonii lokalnego krajobrazu.