Aktualności
Adobe i Fotolia podpisali porozumienie w sprawie akwizycji serwisu Fotolia
Adobe i Fotolia podpisali porozumienie w sprawie akwizycji serwisu Fotolia: Dodania stockowego kontentu do Creative Cloud
Akwizycja ma na celu udostępnienie platformy sprzedaży obrazów i filmów kreatywnym osobom na całym świecie
SAN JOSE, Kalifornia - 11 grudnia 2014 – Firma Adobe (Nasdaq: ADBE) ogłosiła dzisiaj, że zawarła porozumienie mające na celu nabycie będącego w prywatnych rękach serwisu Fotolia, wiodącego banku zdjęć, obrazów cyfrowych i klipów wideo HD na licencji royalty-free za około 800 milionów $. Fotolia będzie zintegrowana z Adobe Creative Cloud, dając aktualnym i przyszłym członkom Creative Cloud możliwoś
dostępu i zakupu z bazy ponad 34 mln zdjęć i wideo, tym samym znacznie upraszczając i przyspieszając proces projektowania. Akwizycja serwisu Fotolia potwierdza wiodąca rolę Creative Cloud jako aktywnego i pełnego życia rynku dla kreatywnych, gdzie można kupować zasoby i usługi, jak również zaprezentować swój talent odbiorcom z całego świata. Adobe planuje także kontynuować działalność serwisu Fotolia jako samodzielnej usługi, dostępnej dla każdego.
"Zakup serwisu Fotolia wzmocni dominującą rolę Creative Cloud jako platformy dla kreatywnych”, powiedział David Wadhwani, senior vice president Digital Media, Adobe. "Creative Cloud staje się dla społeczności artystycznej docelowym rynkiem dostępu do zdjęć, wideo, czcionek i kreatywnego talentu, dzięki kluczowym usługom kreatywnym jak Fotolia i naszym nowym możliwościom związanym z Creative Talent Search."
Adobe Creative Cloud, z ponad 3,4 mln członków, jest wiodącym narzędziem desktopowym, z szeregiem komplementarnych aplikacji mobilnych, treściami szkoleniowymi, zasobami twórczymi i usługami oraz gotowym dostępem do dynamicznej społeczności. Creative Cloud zmienia proces czerpania inspiracji przez kreatywnych i dostarczania ich najlepszych prac, a dzięki zmianom i nowym możliwościom, takim jak Creative Talent Search, wartość Creative Cloud cały czas rośnie. Po zakończeniu procesu kupna, Adobe planuje zintegrować dostawę i zakup zasobów stockowych do Creative Cloud.
„Bycie częścią rodziny Adobe jest spełnieniem marzeń dla zespołu Fotolia. Naszym celem jest jak najszybsza realizacja wizji, aby stać się najlepszą przestrzenią dla artystów, gdzie będą tworzyć własny biznes oraz docelowym miejscem dla projektantów, w którym znajdą wspaniałą pracę kreatywną”, powiedział Oleg Tscheltzoff, założyciel i prezes Fotolia.
Założony w 2004 roku, z siedzibą w Nowym Jorku, Paryżu i Berlinie, pozostający w prywatnych rękach bank zdjęć Fotolia jest własnością Kohlberg Kravis Roberts & Co. LP, TA Associates and management. Obecnie serwis Fotolia działa w 23 krajach i posiada strony internetowe w 14 językach.
Transakcja, która ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie pierwszego kwartału fiskalnego 2015 r. Adobe, podlega pewnym regulacjom i zwyczajowym warunkom zamknięcia. Potencjalny wpływ finansowy dla Adobe z tej transakcji nie jest zawarty w celach finansowych, dostarczonych przez firmę, czy nowych celach ujawnionych w ramach wyników finansowych firmy Adobe, wydanych w dniu 11 grudnia 2014 roku. Do momentu zakończenia transakcji, każda z firm będzie nadal działać niezależnie. CEO Fotolia Oleg Tscheltzoff, nadal będzie prowadzić zespół Fotolia w ramach działań biznesowych Adobe Digital Media.
Więcej informacji na temat serwisu Fotolia i społeczności kreatywnej można znaleźć tu: http://blogs.adobe.com/conversations/2014/12/building-a-vibrant-marketplace-for-the-creative-community.html
Oświadczenie
Niniejsza informacja prasowa zawiera wypowiedzi prognozujące, w rozumieniu ustawy Private Securities Litigation Reform Act z 1995 roku, które podlegają ryzyku, niewiadomym i innym czynnikom, w tym ryzyku i niewiadomym związanym ze zdolnością firmy Adobe, aby skutecznie zintegrować zasoby serwisu Fotolia z Creative Cloud. Wszystkie informacje, poza faktami historycznymi, są wypowiedziami, które mogłyby być uznane za stwierdzenia dotyczące przyszłości, w tym stwierdzenia dotyczące: łatwości użycia jakichkolwiek treści stockowych Adobe, funkcjonalności systemu commerce dla usługi, planów integracji usług w Creative Cloud i innych przewidywanych korzyści z transakcji dla Adobe; zdolności firm Adobe i Fotolia do zamknięcia ogłoszonej transakcji, wszelkich oświadczeń związanych z oczekiwaniami i przekonaniami; oraz wszelkich oświadczeń dotyczących założeń leżących u podstaw któregokolwiek z powyższych. Te czynniki ryzyka, niepewności i inne czynniki, oraz ogólne ryzyko związane z działalnością biznesową firmy Adobe, mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą się znacznie różnić od tych, o których mowa w stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Przestrzega się czytelnika przed opieraniem się na tych prognozach. Wszystkie wypowiedzi prognozujące oparte są na informacjach dostępnych obecnie w Adobe i kwalifikują się w całości do tego ostrzeżenia. Do dyskusji na temat tych i innych czynników ryzyka i niepewności, osoby powinny odnosić się do dokumentów SEC firmy Adobe. Adobe nie przyjmuje na siebie obowiązku uaktualniania takich wypowiedzi prognozujących lub innych oświadczeń zawartych w niniejszej informacji prasowej.
O Adobe
Adobe zmienia świat poprzez doświadczenia cyfrowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.adobe.com.