Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Agencja social media – jak ją wybrać i na co zwrócić uwagę?

Agencja social media – jak ją wybrać i na co zwrócić uwagę?
2020-09-22


Wybór agencji social media to niełatwe zadanie – powierzamy jej nie tylko nasze środki finansowe, ale także wizerunek swojej marki. Jak podjąć decyzję, by nie żałować? Na co zwracać uwagę i czego oczekiwać od potencjalnego wykonawcy? Wreszcie: jak weryfikować skuteczność jego pracy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących współpracy z agencją social media znajdują się poniżej.

Po co Ci agencja social media?

Na początek powinieneś uważnie przyjrzeć się potrzebom swojej firmy i zastanowić się, jakiego wsparcia potrzebujesz. Czy chcesz wypromować nowy produkt? Poprawić nadszarpnięty wizerunek? A może dopiero tworzysz swój biznes i chcesz zaistnieć na rynku? Im dokładniej określisz swoje potrzeby, tym łatwiej będzie Ci przedstawić je specjaliście, który ustali właściwą strategię działań marketingowych. Staraj się jak najbardziej precyzyjnie odpowiedzieć sobie na pytania dotyczące celów, które chcesz osiągnąć. Jeśli myślisz o zwiększeniu sprzedaży, określ, o ile chcesz tę sprzedaż zwiększyć. Jeśli chcesz zbudować wizerunek swojej marki, zastanów się, jak chcesz, aby postrzegali Cię Twoi klienci.

Po pierwsze: rekomendacje

Poszukując agencji marketingowej, która poprowadzi social media Twojej firmy, poproś znajomych o rekomendacje. Może zaprzyjaźniona organizacja korzysta z usług fachowców, którzy pomogą również Tobie? Opiniom innych nie ufaj jednak ślepo – proś o dowody skuteczności podjętych przez agencję działań, pytaj o ich rezultaty. Na etapie rozmów i negocjacji z agencją, jak np. Agencja OBTK nie obawiaj się również poprosić o referencje – większość dobrych agencji social media udostępnia je potencjalnym klientom.

Po drugie: portfolio

Czym wyróżnia się dobra agencja social media i po czym ją poznać? Oczywiście: po portfolio! Nie kupuj kota w worku i nie daj się złapać na obietnice i piękne słówka. Nim podejmiesz decyzję, poproś o zaprezentowanie wcześniejszych prac i realizacji. Na ich podstawie będziesz mógł ocenić kompetencje i umiejętności pracowników oraz szansę na powodzenie ewentualnej współpracy. Dobre agencje social media posiadają bogate portfolio różnorodnych prac, którymi chętnie się pochwalą.

Po trzecie: czas realizacji

Gdy agencja social media obiecuje przygotowanie specjalistycznych artykułów w niemożliwie wręcz krótkim terminie, wiedz, że coś tu jest nie tak – najprawdopodobniej zarówno jakość, jak i oryginalność prac będzie odbiegać od ustaleń. Tworzenie wartościowego contentu zajmuje czas, podobnie jak inne działania marketingowe. Na efekty niektórych, np. optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, trzeba czekać – czasem nawet kilka miesięcy! Ustalając warunki współpracy, dokładnie określ czas, w jakim pojawić się powinny oczekiwane rezultaty.

Po czwarte: szewc bez butów (nie) chodzi

Wybierając agencję social media, zwróć uwagę, jak wyglądają jej media społecznościowe i w jaki sposób sama działa w sieci. Fanpage aktualizowany pół roku temu? Nieatrakcyjne zdjęcia na Instagramie? Nieestetyczne grafiki i artykuły z błędami? Nie lekceważ ich! Wybierz agencję, której działania budzą Twój podziw i pokazują, że agencja ta dokładnie wie, co robi.

Po piąte: sprawdzaj

Istnieje szereg narzędzi, które pozwolą Ci zweryfikować skuteczność prowadzonych przez agencję działań marketingowych. Korzystaj z nich! Google Analytics, Fast Tony czy Brand 24 to tylko niektóre z wielu możliwości. Liczby mówią same za siebie i w ostatecznym rozrachunku to one powinny mieć największe znaczenie.

Jak wybrać agencję social media? Nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Przede wszystkim powinieneś dokładnie wiedzieć, czego potrzebujesz i jakie są Twoje cele. Wiedza ta, wraz z pozostałymi, wymienionymi w artykule krokami, z pewnością pomoże Ci podjąć najlepszą decyzję!