Aktualności
Aranżacja sklepu, czyli jak doprowadzić klienta do produktu
Przy aranżowaniu sklepu bardzo ważną, jeżeli nie najważniejszą kwestią, jest doprowadzenie klienta do odpowiedniego produktu lub przyciągnięcie jego uwagi odpowiednim wzorem, kształtem lub kolorem. W tym oto celu właśnie wymyśla się, projektuje, wykonuje, a na końcu wkomponowuje w przestrzeń sklepową materiały POS.
POS, z języka angielskiego Point Of Sale, czyli materiały wspierające sprzedaż. Określenie POS przyjęło się w polskiej terminologii, jednakże właściwym określeniem jest POSM, czyli Point Of Sale Materials. W USA czy Rosji używa się również określenia POP, czyli Point-of-Purchase.
Wyeksponuj i przyciągnij
Aby odpowiednio wybrać Point Of Sale Materials należy postawić się w sytuacji klienta. Jego perspektywa jest wiążąca i kluczowa. Należy pamiętać, że klient chodząc po sklepie jest z każdej strony atakowany różnego rodzaju produktami, logami, kolorami, a każda rzecz na półce woła, aby ją kupić. Wyróżnienie się w tym gąszczu towarów jest bardzo trudną sprawą, a tym bardziej przekonanie człowieka do zakupu. Dlatego firmy wykorzystują tak wiele różnych możliwości wyeksponowania i zaciekawienia oka potencjalnego odbiorcy. Odpowiednie wyeksponowanie danej marki może przynieść zwiększenie sprzedaży.
Popatrz tu, popatrz tam
Do Point Of Sale zalicza się różnego rodzaju materiały, które są praktycznie w każdej możliwej części sklepu. Wśród nich są stojaki na ulotki (counter card), które postawić można na ziemi. Są też naklejki, które nakleić można na półkę, na ścianę, ale i również na podłogę, czy w każde inne możliwe pole sklepowe. Stosowane są również makiety powiększonego produktu, które swoją wielkością przyciągają oko. Można też skorzystać z reklam ruchomych przytwierdzanych do krawędzi półki lub stojących na niej – to tzw. wobblery. Z półki mogą zwisać materiały z logo produktu – takie materiały nazywamy hangerami. Są bloczki z ulotkami, broszury o produkcie, reklamy stojące (stands), reklamy podświetlane (lightbox), zadrukowane paski umieszczane na krawędzi półki, który zawierają hasło oraz logo (shelfliner). Element reklamowy umieszczany nad stojakiem reklamowym (topper), interaktywny POSM składający się z komputera/ekranu dotykowego (infokiosk) itd. Opcji jest wiele, a ich kombinacji jeszcze więcej.
Siła materiału
Materiały POS dzielimy na miękkie i twarde. Do miękkich zaliczamy wszystkie rozwiązania wykonane z tektury lub papieru. Do twardych zaliczamy materiały robione z plastiku, metalu, drewna itp. Niezależnie od wyboru materiału, przy obecnym stanie techniki, z każdego z nich można wyczarować prawdziwe arcydzieła, które z pewnością nie zostaną pominięte przez oko klienta robiącego zakupy.
Point Of Sales Materials stwarzają multum możliwości, a tylko od Ciebie zależy, jak one zostaną wykorzystane, jak zostaną wykreowane i koniec końców, czy trafią do klienta.
Chcesz zobaczyć wykorzystanie materiałów POS, wejdź na http://www.cpr.wroc.pl/cpr/index.php?option=com_content&view=article&id=29