Aktualności
Automatyzacja marketingu sposobem na skuteczną sprzedaż
Automatyzacja marketingu ma wielu zwolenników. To ta grupa przedsiębiorców, która jest zwolennikiem systematyzacji rynku sprzedaży towarów i usług i wierzy, że rynkiem rządzą ściśle określone mechanizmy, które wystarczy poznać, by odnieść sukces. Z pewnością w takiej argumentacji można doszukać się wielu racji, ale czyżby to było aż tak proste?
Automatyzacja marketinguAutomatyzacja marketingu to prowadzenie wszelkiego rodzaju działań marketingowych przy użyciu specjalnego oprogramowania oraz narzędzi mających na celu usprawnienie procesu sprzedaży towarów i usług. Ten nowoczesny marketing ma jeden cel: zwiększenie efektywności prowadzonej w danym momencie kampanii marketingowej. Cel ten osiąga się poprzez automatyczne gromadzenie a następnie przetwarzanie informacji dotyczących i opisujących potencjalnych konsumentów. Dzięki automatyzacji wszystkich czynności można wyeliminować czasochłonne i kosztowne zadania ręcznego wprowadzania danych oraz ich analizy.
Oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów na podstawie pozyskanych danych opisujących ich zainteresowania, czynniki demograficzne, czynności wykonywane na stronie internetowej. Po dokonaniu analizy danych system kieruje do konsumentów spersonalizowany przekaz marketingowy. Oprogramowanie w sposób automatyczny przygotowuje oferty oraz inne treści reklamowe i wysyła je do potencjalnych klientów via poczta email lub poprzez social media opierając się na wcześniej przygotowanej bazie danych kontaktowych. Oprogramowanie automatyzujące marketing zwykle jest kompatybilne z innymi systemami, np.: systemem zarządzania relacjami z klientami, narzędziami służącymi do wykonania email marketingu oraz systemami planowania zasobów przedsiębiorstwa.
Podstawowe funkcje nowoczesnego, zautomatyzowanego marketingu- monitoring i analiza ścieżek poruszania się internautów odwiedzających stronę www przedsiębiorcy
- tworzenie kategorii potencjalnych klientów m.in. z uwagi na ich zainteresowania oraz dane demograficzne
- automatyczne tworzenie ofert opierających się na powyższych kategoriach
- tworzenie oraz wysyłka newsletterów i e-mailii
- tworzenie list e-mailingowych oraz budowanie baz danych potencjalnych klientów
- monitorowanie reakcji odbiorcy e-maili, czyli analiza otwarć / odrzuceń, mierniki klikalności
Oprogramowań do automatyzacji marketingu jest już wiele na naszym rynku http://growinternational.eu/pl/ , część z nich jest polskiej produkcji. Wiele firm udzielających licencji stosuje miesięczny okres próbny.