Aktualności
Bądź jak Oprah i odnieś sukces!
Po 4560 odcinkach talk-show Oprah Winfrey zszedł z wizji na dobre. Widownia ostatniego odcinka przebiła przy tym najbardziej optymistyczne prognozy – obejrzało go 18 mln osób. Natomiast gości Oprah, poruszane przez nią tematy i refleksje, do których skłaniała widzów, na długo pozostaną w pamięci jeszcze większej rzeszy jej zwolenników i przeciwników.
Nie można mieć więc wątpliwości, że tej kobiecie udało się wykreować międzynarodową markę, która przetrwała próbę czasu i niesione przez nią zawieruchy. Co więcej, Oprah Winfrey będzie marką samą w sobie także w kolejnych latach i zapewne długo nikomu nie uda się jej strącić z piedestału.
Można zapytać więc: jak się to robi? Jak odnieść tak spektakularny sukces lub chociaż jego namiastkę? Eksperci twierdzą, że każdy może spróbować dokonać tego co Winfrey i twierdzą, że wystarczy przestrzegać siedmiu prostych zasad, które ją samą zawiodły tak wysoko:
- Naginaj się do swoich klientów.
Klient powinien czuć się doceniany i dopieszczany. Zaskakuj ich więc tym, co lubią lub co jest im bliskie. Gospodyni talk-show robiła to w części programu zatytułowanej „Oprah’s favourite things” (ulubione rzeczy Oprah) prezentując wszystko, co telewidzowie znali z życia codziennego – od rogalików, przez aparaty fotograficzne po samochody.
- Kto nie ryzykuje ten nie zyskuje.
Jeszcze w 1988 roku Oprah zaprosiła do udziału w programie grupę neonazistów z Kalifornii. To przyciągnęło uwagę opinii publicznej, wyłoniło ją z tłumu innych talk-shows i pokazało, że ma ona odwagę podejmować nawet najbardziej kontrowersyjne tematy.
- Odkrywaj nowe horyzonty.
Oprah zaczynała w 1983 roku jako gospodyni niszowego programu. Od tamtej pory udało się jej zostać stałym gościem w domach na całym świecie – miliony widzów nie opuszczały ani jednego odcinka jej talk-show. Wydała także swój własny magazyn oparty na tematyce i fabule programu i on również szybko stał się przebojem. Teraz chce zawojować świat… swoją własną siecią telewizyjną OWN.
- Odsłoń się.
Bardzo często przedsiębiorca odcina się od marki, która pozostaje bezosobowa. Ale nie Oprah. Przez lata trwania programu widzowie usłyszeli wiele jej bardzo osobistych wyznań – między innymi, że w wieku 9 lat była molestowana seksualnie. O ile nie jest to telewizyjne show, nie trzeba aż tak się odsłaniać, ale bycie widocznym, żywym i ściśle powiązanym w świadomości klientów z marką, pozwala budować zaufanie, bo z natury obdarzamy z nim ludzi, a nie przedmioty nieożywione.
- Zdobywaj poparcie.
Popularność tego talk-show to także w dużej mierze zasługa znanych osobistości i gwiazd, które niejednokrotnie pojawiały się na wizji, opowiadały o sobie i – przede wszystkim – publicznie popierały Oprah i to, co robiła.
- Walcz o wpływy.
Czym bardziej jesteś wpływowy, tym lepiej ma się Twój biznes. To prosta zasada, która zawsze się sprawdza. Jak wykreować swój image jako osoby wpływowej? Od tego choćby są stowarzyszenia, izby i zrzeszenia – przystępuj do nich, włączaj się w ich działalność, bądź widzialny jako ich członek.
- Wiedz, kiedy odejść.
Oczywiście najlepszy moment, to szczyt sławy lub możliwości. Wtedy można śmiało pójść dalej, jak Oprah z OWN.
Źródło: inc.com