Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Branża reklamowa: ponad połowa firm planuje zwolnienia, pakiet antykryzysowy rozczarowuje!

Branża reklamowa: ponad połowa firm planuje zwolnienia, pakiet antykryzysowy rozczarowuje!
2020-04-08


W badaniu przeprowadzonym przez PIAP – Polską Izbę Artykułów Reklamowych, skierowanym do branży reklamowej BTL wzięło udział ponad 450 firm.

WYNIKI BADANIA DO POBRANIA W TYM MIESJCU

Prawie 90% uczestników rynku już w marcu 2020 odnotowało spadki obrotów w porównaniu do marca 2019, z czego co trzecia firma odnotowała spadek na poziomie 75-100% obrotów. Nastroje na dalszą część roku również nie są optymistyczne. Ponad 90% firm spodziewa się kontynuacji spadków, z czego dwie trzecie twierdzą, że wyniosą one więcej niż 50% w stosunku do roku ubiegłego.

Drastyczne wyhamowanie środków publicznych na promocję miast i regionów, obcinane budżety marketingowe, brak targów, eventów, imprez masowych, odwołane wydarzenia sportowe takie jak Euro 2020, zastój w  hotelarstwie i turystyce, które były do tej pory najważniejszymi źródłami dochodu branży spowodowało, że firmy reklamowe samodzielnie podjęły próbę działań ratunkowych. 4 na 10 przedsiębiorstw już wprowadziło elementy działalności nakierowane na handel, usługi i produkty związane z przeciwdziałaniem epidemii koronawirusa i jej skutków.

Mimo to, 70% ponad firm reklamowych zatrudniających co najmniej 2 osoby planuje zwolnienia, a co piąta zamierza zlikwidować powyżej 50% dotychczasowych etatów. Co trzecia firma rozważa zawieszenie działalności, a co dziesiąta zakończenie działalności.

Przedsiębiorcy nie wierzą w skuteczność proponowanej przez rząd w obecnym kształcie tarczy antykryzysowej. Tylko 4% z nich twierdzi, że pakiet ochroni ich działalność. Przedsiębiorcy wypowiadają się jednak wyraźnie, że pakiet nie uchroni ich ani od zwolnień ani od konieczności zamknięcia biznesu (odpowiednio 48% i 45%).

Branża reklamowa BTL to agencje reklamowe, importerzy i producenci artykułów reklamowych, druku i materiałów POS, oraz firmy świadczące usługi dla branży. Ponad połowa firm działających w branży to firmy zatrudniające poniżej 10 osób, co trzecia firma raportuje roczny przychód w wielkości 1 do 5 milionów złotych.

PIAP szacuje wielkość rynku reklamowego BTL na 10 000 podmiotów, które generują łącznie minimum 25 miliardy złotych przychodu rocznego.

Badanie zostało zrealizowane online, w dniach od 1 do 4 kwietnia 2020, na próbie 454 firm.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 180 Członków.

Więcej informacji o Izbie na stronie: www.piap-org.pl
Kontakt dla mediów: 
Katarzyna Wojniak, biuro@piap-org.pl | tel. 791 354 426