Aktualności
Co jeszcze można zrobić w pozycjonowaniu?
2013-10-24
- Oferuj bezpłatne usługi. Ludzie lubią dostawać różne rzeczy za darmo. Mogą to być wartościowe treści (pisanie artykułów), dobrze przygotowany ebook (oczywiście Twój a nie ściągnięty z Chomika). Warto prowadzić firmowego bloga. Może jakiś konkurs z nagrodami w postaci firmowych gadżetów? Takie rzeczy generują ruch a zadowoleni użytkownicy sami dodadzą linka u siebie, polecą innym i wrócą później.
- Serwisy społecznościowe. Teraz to w zasadzie norma, że na stronie osadzone są moduły Facebooka, Twittera i innych. Dodaj przyciski umieszczania artykułu w serwisach społecznościowych np. na Wykopie. Jeśli użytkownikowi spodoba się artykuł, sam pomoże w wypromowaniu Twojej strony.
- Przy wyborze słów kluczowych (np. do metatagów keywords) zastosuj metodę tzw. długiego ogona. W dzisiejszych czasach najpopularniejsze frazy są już dawno wyeksploatowane i przebicie się ze swoim serwisem jest niezwykle trudne. Długi ogon to frazy niszowe. Rzadko używane, nietypowe, mało popularne. Ludzie wpisują naprawdę dziwne rzeczy w wyszukiwarce. Długi ogon może skierować na Twoją stronę naprawdę duży ruch.
Na koniec kilka linków, które mogą zainteresować:
- www.alib.ad3.eu - doskonały CMS, którego kod jest bardzo przyjazny dla wyszukiwarek i pozwala nam skupić się na samej treści
- www.domain-pop.com - analizator backlinków
- www.smartpagerank.com - obliczanie PageRanku i kilka innych wskaźników np. wartość strony w dolarach
- seo-tools.pl - darmowe narzędzia SEO