Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Co to jest pozycjonowanie stron i jakie działania obejmuje?

Co to jest pozycjonowanie stron i jakie działania obejmuje?
2019-07-22


Jeszcze kilkanaście lat temu szukanie hydraulika polegało na znalezieniu numeru telefonu w książce telefonicznej. Dziś w zamian wpisujemy interesującą frazę do wyszukiwarki internetowej. Dlatego też niejeden przedsiębiorca zastanawia się, co zrobić, by użytkownik skorzystał właśnie z jego usług. W osiągnięciu celu pomaga pozycjonowanie stron internetowych. Czym jest pozycjonowanie i jakie działania obejmuje?

Pozycjonowanie stron - klucz do sukcesu na drodze do popularności w Google

Pozycjonowanie stron w internecie wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale także indywidualnego podejścia. Proces warto zacząć od specjalistycznego audytu, który pozwala zweryfikować m.in.:

  • w jakim stopniu dana witryna spełnia wymagania określone przez Google,
  • czy na witrynę nie zostały nałożone filtry, czyli kary od Google,
  • czy na stronie występują błędy (np. nieprawidłowe przekierowania itp.).

Na podstawie wyników audytu wprowadzane są określone zmiany, dzięki którym strona staje się bardziej przyjazna nie tylko dla robotów wyszukiwarki, ale także dla użytkowników. Kolejnym etapem jest właściwe pozycjonowanie strony, które obejmuje działania:

  • on-site, czyli rozwiązania wprowadzane bezpośrednio na witrynie, którą pozycjonujemy;
  • off-site, które wykonywane są w sieci poza naszą stroną; składa się na nie m.in. pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do naszej witryny.

Pozycjonowanie strony internetowej - działaj kompleksowo!

Pozycjonowanie stron w internecie obejmuje przede wszystkim:

  • optymalizację techniczną zgodną z wytycznymi dla webmasterów wyznaczonymi przez Google,
  • content marketing, czyli tworzenie wysokiej jakości treści interesującej dla użytkownika, która zawiera kluczowe frazy,
  • link building - pozyskiwanie linków ze źródeł zewnętrznych,
  • analitykę internetową, która pozwala ocenić efekty każdego z etapów pozycjonowania, a także całego procesu.

By pozycjonowanie stron internetowych (więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/pozycjonowanie-stron/) przynosiło pożądane skutki w postaci wzrostu widoczności danej witryny w wyszukiwarce, konieczne jest połączenie wszystkich elementów, co wymaga wiele pracy, czasu i zaangażowania. Jednak im dłużej trwa pozycjonowanie, tym lepsze efekty.

Techniczne aspekty pozycjonowania stron

Jednym z pierwszych działań w ramach pozycjonowania strony jest optymalizacja techniczna, w skład której wchodzą m.in.:

  • edycja kodu HTML, adresów URL, a także meta tagów, czyli przede wszystkim tytułu strony (title) oraz opisu (description),
  • poprawa szybkości ładowania,
  • wprowadzenie nawigacji ułatwiającej użytkownikowi poruszanie się po witrynie,
  • działania, które sprawiają, że dana strona internetowa jest responsywna i wyświetla się prawidłowo zarówno na laptopach, tabletach, jak i smartfonach.

Content is king, czyli jak stworzyć atrakcyjną treść?

Pozycjonowanie strony internetowej to także tworzenie unikalnej treści, która będzie angażowała i przyciągała użytkownika, zwiększając ruch na stronie. Content marketing obejmuje zarówno teksty, jak i infografiki czy filmy, co pozwala na prowadzenie szerokiego spektrum działań. Treść powinna być oryginalna, tworzona przede wszystkim z myślą o użytkowniku, ale nie można zapominać także o frazach kluczowych. Ich obecność w nagłówkach i głównym tekście może decydować o "być albo nie być” danej witryny w top10!

Zbuduj swoją pozycję w internecie z pomocą linków

By dotrzeć do top10, trzeba zadbać nie tylko o merytoryczną treść, ale także o wysokiej jakości linki prowadzące do witryny. Analizy ekspertów SEO, przeprowadzane z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi, wykazały, że bez link buildingu osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach jest znacznie trudniejsze. Linki można pozyskiwać z:

  • katalogów firm i portali ogłoszeniowych,
  • portali społecznościowych,
  • for internetowych i blogów,
  • stron publikujących artykuły sponsorowane.

Bądź czujny - mierz, badaj i oceniaj efekty

Pozycjonowanie to proces długotrwały, nastawiony na systematyczną pracę opartą o analizy przeprowadzane z pomocą specjalistycznych narzędzi do analityki internetowej. Tylko poprzez regularne badanie efektów można na bieżąco poprawiać pozycję danej witryny w wyszukiwarce i wprowadzać niezbędne zmiany. Algorytmy Google są wciąż aktualizowane, a konkurencja nie śpi, dlatego pozycjonowanie stron internetowych to nie jednorazowe działania, ale systematyczna, długotrwała i zarazem trudna praca.

Pozycjonowanie stron internetowych dźwignią handlu?

Jeszcze niedawno to reklama była dźwignią handlu. Dziś w jej miejsce pojawia się promowanie usług w internecie, w tym pozycjonowanie stron. Działania te, chociaż są trudne, to pozwalają osiągnąć wymierne i długotrwałe efekty. Warto jednak pamiętać, że w dobie dużej konkurencji na rynku o sukcesie w wyszukiwarce decyduje także kreatywność - dzięki niej można się wyróżnić, zbudować zaufanie i przyciągnąć niejednego zainteresowanego użytkownika.