Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Co to jest SEO?

Co to jest SEO?
2020-10-12


Widoczność strony internetowej w sieci pozwala w dzisiejszych czasach przesądzić o być albo nie być wielu e-biznesów i nie tylko. I choć jeszcze kilkanaście lat temu można było traktować dbanie o, jako alternatywę dla innych działań marketingowo-sprzedażowych, aktualnie prowadzenie działań na nią wpływających to w zasadzie konieczność.

Choć ten trzyliterowy skrót w różnego rodzaju opracowaniach na temat marketingu pojawia się dość często, tak naprawdę niewiele osób potrafi poprawnie odpowiedzieć na pytanie: “co to jest SEO?”. Dlatego dziś postaramy się w prosty sposób wyjaśnić to zagadnienie. Zapraszamy do lektury!

Jak zdefiniować SEO?

Mówiąc najprościej, SEO (Search Engine Optimization) jest zbiorem działań mających doprowadzić do tego, że dana witryna internetowa stanie się bardziej widoczna w sieci. Dzięki temu większa liczba internautów na nią trafi, a – jeżeli treść na samej stronie okaże się dla nich interesująca – podejmie pożądaną przez właściciela akcję (np. dokona zakupu, wypełni formularz itd.).

SEO, czyli optymalizacja stron internetowych, pozwala osiągać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania w Google (i nie tylko). To oznacza, że – poza poświęconym czasem lub ewentualnym zatrudnieniem specjalisty – nie ponosisz żadnych kosztów za to, że Twoja witryna jest widoczna dla użytkowników sieci, gdy ci zadają wyszukiwarce konkretne zapytanie.

Co składa się na SEO?

Działania SEO są bardzo rozbudowane, a ich specyfika zależy w głównej mierze od tego, z jakiego rodzaju witryną mamy do czynienia. Inaczej optymalizuje się bowiem sklep internetowy, inaczej stronę typu wizytówka firmowa, a jeszcze inaczej serwis z newsami itd. 

Kilka czynników jest jednak niezmiennych i występują w zasadzie w każdym procesie optymalizacji. Są to:

  • działania bezpośrednio w treści strony,
  • działania w strukturze strony,
  • działania pod kątem użyteczności i przyjazności strony dla użytkowników,
  • działania optymalizujące profil linków.

Warto je wszystkie wziąć pod uwagę podczas opracowywania strategii SEO i połączyć z pozycjonowaniem. Dzięki temu osiągniesz oczekiwane rezultaty i doprowadzisz do tego, że Twoja witryna będzie przyjazna zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla internautów.

Jakie czynniki wpływają na skuteczne SEO?

Zanim roboty wyszukiwarek wyświetlą użytkownikowi w wynikach wyszukiwania konkretną stronę internetową, podejmują działania w trzech segmentach:

  • skanują witryny,
  • układają indeks,
  • wyświetlają wyniki wyszukiwania na wpisane zapytanie.

I choć cały algorytm jest naprawdę skomplikowany, zamiast wdawać się w kwestie techniczne, warto dowiedzieć się, jakie z 200 zmiennych branych pod uwagę przez roboty wyszukiwarek mają najważniejszy wpływ na skuteczne SEO Twojej witryny. A są to:

  • treści dostępne na Twojej stronie internetowej,
  • znaczniki na Twojej stronie internetowej (zwłaszcza tag ),
  • opis meta description (wyświetlany jest przy Twojej stronie w wynikach wyszukiwania),
  • adresy URL (zadbaj o to, by były przyjazne dla użytkowników),
  • dopasowane grafiki (m.in. pod kątem rozmiaru),
  • linkowanie wewnętrzne na Twojej stronie internetowej.

Jak sprawdzić SEO na swojej stronie internetowej?

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa jest dla Ciebie szansą na to, by odwiedzało ją coraz więcej użytkowników, którzy poszukują odpowiedzi na konkretne pytania. To z kolei może doprowadzić do licznych konwersji, na których Ci zależy.

Jak – nie będąc specjalistą od SEO – sprawdzić, czy powinieneś w tym aspekcie coś jeszcze poprawić? Po pierwsze, skorzystaj z prostych w obsłudze i często darmowych aplikacji oraz programów, które bez problemu znajdziesz w sieci – np. SEOptimer. Po drugie, zdecyduj się na profesjonalny audyt SEO i ewentualną pomoc specjalisty. Choć bywa to kosztowne, zwrot z takiej inwestycji potrafi na dłuższą metę naprawdę pozytywnie zaskoczyć.