Aktualności
Czas na luksus
Nastąpił dobry okres dla firm produkujących towary luksusowe, świadczą o tym doskonałe wyniki finansowe za ostatni kwartał opublikowane dwie z nich: Louis Vuitton i Burberry.
Grupa Louis Vuitton - Moet Hennessy to największy na świecie producent towarów luksusowych. Oprócz Louis Vuitton należą do niej także takie marki jak Dior, Hennessy, Donna Karan i TAG Heuer.
Jak podaje koncern, w trzech pierwszych miesiącach 2011 r. zwiększył przychody o 17 procent w analogii do roku poprzedniego. Wyniki LV-MH przekroczyły oczekiwania rynku.
Najlepszym rynkiem towarów luksusowych okazały się Stany Zjednoczone, Europa i Azja. Popularnością cieszyły się zarówno alkohole (wzrost sprzedaży o 20 proc.), perfumy (wzrost o 9 proc.) jak i zegarki i biżuteria (w górę o 28 proc.).
LV-MH zapewniła, że pomimo odpowiadania przez Japonię za aż 9% zysków, wpływ trzęsienia ziemi na wyniki spółki będzie ograniczony.
Burberry też w górę
Dobrymi wynikami pochwalił się także brytyjski producent luksusowej odzieży i dodatków Burberry. Ostatni kwartał był dla nich zwiększeniem sprzedaży o jedną trzecią rdr. Od stycznia do marca w sklepach tej marki sprzedano towar za 390 mln funtów (nie licząc restrukturyzującej swe oddziały Hiszpanii).
Zdaniem spółki jest to zasługa nowego wzornictwa i marketingu z wykorzystaniem cyfrowych technologii. Nie bez znaczenia na zyski jest również rosnący popyt na towary luksusowe w Chinach. Firma przewiduje zysk za cały rok finansowy bliski górnej granicy prognoz, czyli 290 mln funtów.
Źródło: tvn24.pl