Aktualności
Czy pozycjonowanie może być darmowe?
Na grupach facebookowych dotyczących SEO pojawia się coraz więcej pytań dotyczących kosztów, możliwości i skuteczności działań dotyczących pozycjonowania stron. Kierowane są głównie przez właścicieli serwisów internetowych, biznesów online i sklepów e-commerce. Każdy z nich zdaje sobie sprawę, że warto wdrożyć praktyki, które sprawią, że pozycje w Google będą jak najwyższe. Czasami jednak pojawia się pytanie – czy pozycjonowanie może być darmowe?
Czym jest pozycjonowanie?
Aby odpowiedzieć na pytanie, czy pozycjonowanie może być darmowe, spróbujmy najpierw wyjaśnić, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron www. To nic innego jak szereg działań mających na celu poprawę widoczności danej strony www w wynikach wyszukiwania Google. Każdemu właścicielowi serwisu internetowego czy też każdemu project managerowi opiekującemu się zleconym projektem online powinno zależeć, by na dane słowo kluczowe osiągać organicznie jak najlepsze wyniki wyszukiwań tak, aby te wyświetlenia przełożyły się na kliknięcia użytkowników, czyli przejścia do konkretnej strony internetowej. Pozyskiwanie użytkowników wiąże się oczywiście z możliwością sprzedaży. Anonimowy użytkownik staje się naszym klientem, a przecież właśnie na tym najbardziej nam zależy. Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie jest procesem i zawiera w sobie wiele działań zarówno płatnych, jak i darmowych.
Sprawdź ogromną bazę wiedzy dotyczącą pozycjonowania stron internetowych – https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych
Czy można pozycjonować stronę www za darmo?
Gdy pojawiła się mowa o kosztach, wielu właścicieli internetowych biznesów zadaje sobie pytanie, czy może pozycjonować stronę www za darmo? Oczywiście może to zrobić, jeśli sam dysponuje odpowiednią wiedzą na ten temat. Jeżeli kompletnie nie zna się na pozycjonowaniu, musi zaufać specjalistom, zlecić pozycjonowanie i SEO zewnętrznej firmie lub po prostu zatrudnić specjalistę. Trzeba również pamiętać o najcenniejszej rzeczy – mowa o czasie. Nawet jeśli prowadzimy mikrobiznes, to czy mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie zająć się pozycjonowaniem? Może warto jednak zlecać zadania na zewnątrz i dzięki temu zyskać czas na inne, równie ważne czynności pomagające w rozwoju biznesu? Należy również pamiętać, że nawet jeśli zaczniemy samodzielnie pozycjonować własny serwis internetowy, w pewnym momencie pojawią się działania wymagające pomocy specjalistów, wiążące się oczywiście z kosztami. O czym dokładnie mowa?
Chcesz sam spróbować optymalizacji stron internetowych? Koniecznie zajrzyj do poradnika – https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo
Pozycjonowanie stron – działania płatne
Nawet jeśli zaczniesz pozycjonować serwis samodzielnie, prędzej czy później trafisz na działania, które trudno wykonać samemu. Oczywiście możesz sam produkować na przykład content, ale czy masz na to wystarczająco dużo czasu? Oto kilka obszarów, które są wykorzystywane do skutecznego pozycjonowania i wymagają sporo pracy:
- zaplanowanie treści
- copywriting
- optymalizacja meta danych
- publikacja treści
- linkowanie zewnętrzne
- link building
- audyt seo
- optymalizacja kodu i prędkości wczytywania się elementów na stronie
To tylko kilka bardzo ważnych działań w pozycjonowaniu. Każdy właściciel internetowego biznesu powinien odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto pozycjonować samodzielnie, czy jednak zlecić tę pracę na zewnątrz.