Aktualności
Czy Twoja firma potrzebuje remarketingu?

Być może spotkałeś się już kiedyś z tym pojęciem, być może nie. Jest ono stosunkowo nowe, patrząc na całą historię marketingu. Szczególnie skomplikowane może się wydać dla tych, którym z wszelkimi nowinkami technologicznymi i internetowymi niezbyt po drodze. Możesz je usłyszeć choćby wtedy, gdy usługę o takim charakterze będzie proponować Ci, obsługująca Twoją firmę agencja reklamowa. Nie odrzucaj z góry remarketingu tylko dlatego, że nie wiesz, na czym polega i uważasz, że nie potrzebujesz niczego więcej niż tradycyjnej reklamy. Poznaj, czym jest remarketing i jak ogromne możliwości stwarza on dla Twojej firmy.
Każdy przedsiębiorca zastanawiał się zapewne kiedyś nad tym, jak odzyskać klienta, który odwiedził jego sklep, lecz nic w nim nie kupił. Musi być przecież jakiś powód, przez który tak właśnie się stało. Być może klient jedynie porównywał ceny z różnych sklepów internetowych, być może nie był usatysfakcjonowany proponowaną przez Ciebie ceną, a może po prostu nie odnalazł lub nie potrafił odnaleźć poszukiwanego modelu danego przedmiotu. Czy myślałeś o tym, ile tracisz w ten sposób potencjalnych klientów i zakupów? Gdy ktoś przegląda jeden model produktu i wychodzi z Twojego sklepu internetowego, nie kupując go, to może warto zaproponować mu inny artykuł z Twojej oferty, lepszy albo tańszy? W przypadku sklepów stacjonarnych powrót do takich klientów wydaje się być niemożliwy – przecież nie będziesz biegł za każdą osobą i pytał, dlaczego wychodzi. Inaczej jest jednak w przypadku sklepu internetowego i po to właśnie przydatny będzie remarketing, czyli marketing, skierowany do tych, którzy już byli na Twojej stronie, lecz w pewnym momencie opuścili ją, nie wykonując, pożądanej przez Ciebie czynności – rejestracji, zapisu do newslettera, czy po prostu zakupu.
Remarketing dostępny jest dla wszystkich użytkowników Google AdWords, a pojawia się powoli również w innych miejscach w sieci – np. na Facebooku. Wystarczy dodać kod remarketingowy do Twojej strony, a zapisywane będą pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka, dzięki którym dowiesz się, który użytkownik odwiedził Twoją stronę, a także jakie podstrony na niej. Na tej podstawie można stworzyć konkretną listę potencjalnych klientów, którzy np. przeglądali daną kategorię produktów, lecz nic z niej nie kupili. Jest to oczywiście pewne uproszczenie, nie musisz znać wszystkich szczegółów technicznych, jeśli nie będziesz sam zajmować się remarketingiem, lecz zrobi to za Ciebie firma zewnętrzna. Posiadając taką listę użytkowników, możesz do niej skierować konkretną reklamę w przeglądarce. Google Ad Sense, czyli cała sieć stron internetowych, na których wyświetlane są reklamy AdWords, umożliwia nawet to, aby Twoja reklama, mająca skłonić kogoś do powrotu do Twojego sklepu, pojawiła się na kolejnej stronie, jaką odwiedzi on po wyjściu z niego. Możesz od razu zareagować na nieudane zakupy i zaproponować inny produkt lub po prostu przypomnieć klientowi, że przeglądał coś u Ciebie i był zainteresowany zakupem tego.
Kiedy stosować remarketing? W zasadzie właściwa odpowiedź brzmi, że warto stosować go zawsze, ponieważ na pewno to nie zaszkodzi, a może jedynie dać Ci realne zyski. Klient, który już zna Twoją ofertę, przeglądał ją i był zainteresowany nią, jest bowiem dużo bardziej skłonny do zakupów niż nowy klient, który ma kontakt z Twoim sklepem po raz pierwszy. Logiczne jest więc, że efekt w postaci nowych zakupów może być szybszy niż przy innych formach reklamy. Oprócz zysków finansowych są jeszcze inne korzyści. Budujesz relację ze swoimi klientami – sprawiasz, że część z nich z pewnością nie będzie jedynie klientami jednorazowymi, lecz na dłużej zwiążą się z Tobą. Realnie kształtujesz też proces zakupowy odbiorców, np. przypominając im o produkcie w sytuacji, gdy wcześniej jedynie zastanawiali się nad zakupem i porównywali ceny.
Cały proces tworzenia kampanii remarketingowej może być dość skomplikowany, szczególnie jak na pierwszy raz z Google AdWords, więc warto pomyśleć o pomocy agencji, oferującej takie usługi, jeśli jeszcze z niej nie korzystasz. Najważniejsze jednak, abyś rzeczywiście pomyślał o plusach korzystania z remarketingu. Nie zniechęcaj się do takiej oferty od razu, gdy zobaczysz to pojęcie. Remarketing daje Ci bowiem możliwości dotarcia do tych klientów, których nie odnalazłbyś przy użyciu żadnych innych, a tym bardziej tych bardziej tradycyjnych, standardowych narzędzi marketingowych.
Autor artykułu Autorem artykułu jest Web Lider - agencja interaktywna oferująca pozycjonowanie stron i kampanie Google AdWords. |