Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Czy warto inwestować w marketing medyczny?

Czy warto inwestować w marketing medyczny?
2020-08-24


Jeżeli decydujemy się na otworzenie swojego własnego gabinetu to musimy mieć świadomość tego, że lekarza obowiązuje zakaz reklamowania swoich usług. Jest to bardzo istotny zapis, który uniemożliwia bezpośrednie zachwalanie swojej pracy i sprawia, że konieczne staje się umiejętne poinformowanie potencjalnego pacjenta, że to właśnie ten gabinet oferuje najlepsze usługi.

Jest to szczególnie trudne zadanie, gdyż konkurencja jest ogromna - zwłaszcza w takich miastach jak Warszawa, Wrocław czy Gdańsk. Pacjenci mają świadomość tego, że bez żadnego problemu znajdą w Internecie informacje na temat każdego specjalisty. Dlatego właśnie coraz więcej lekarzy decyduje się zainwestować w marketing medyczny, czyli opracowanie planu, który zwiększy ilość osób odwiedzających stronę gabinetu i w taki sposób przedstawi jego usługi, że dana osoba na pewno zdecyduje się zapisać na wizytę. 

W jaki sposób to zrobić? 

Zlecając marketing medyczny konkretnej osobie bądź firmie jesteśmy w stanie zdjąć to brzemię ze swoich barków i możemy jednocześnie mieć pewność, że zajmą się tym profesjonaliści. O co zadbają? W kwestiach medycznych pacjent liczy na dyskrecje i ma nadzieje, że konkretny lekarz w sposób szybki przedstawi mu dobrą diagnozę. Dlatego też tak istotna jest tutaj prostota strony internetowej, która ukaże wspominany profesjonalizm. Nie chcemy udawać się na wizytę do lekarza, którego strona przepełniona jest jaskrawymi reklamami i natrętnymi ofertami. Chcemy także tutaj być nieustannie informowani, że w tym gabinecie liczy się pacjent i jego potrzeby – a cała reszta znajduje się na drugim planie. 

Warto zadbać o budowanie relacji z pacjentem. Choć nie można bezpośrednio reklamować swoich usług to można jednak zaprezentować swoje zaangażowanie w dany temat – poprzez zamieszczane tam treści. Na stronie internetowej mogą znaleźć się porady i krótkie zalecenia, które udowodnią pacjentowi, że ma do czynienia z kimś, kto zna się na swojej pracy. 

Marketing medyczny – w XXI wieku to podstawa 

Bez względu na to jak bardzo próbujemy się przed tym bronić - Internet jest obecnie głównym źródłem informacji i w nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie się to zmieni. To tam szukamy porad, informacji, usług. Każda osoba, która już teraz posiada swój własny gabinet lub myśli o jego otworzeniu – musi zainwestować pieniądze w marketing medyczny. Bez tego ma raczej niewielką szansę na utrzymanie się na rynku i zdobycie dużej ilości pacjentów. Marketing medyczny powierz specjalistom w swojej dziedzinie: https://simpliteca.com/.