Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Czy warto się reklamować w radio?

Czy warto się reklamować w radio?
2024-06-28


Reklama to absolutny klucz do sukcesu zarówno dla małych, jak i dużych firm. W obecnych czasach większość osób stawia na reklamy internetowe i choć mają one wiele zalet, to warto pamiętać także o tradycyjnych środkach masowego przekazu.

Formy reklamy radiowej i najważniejsze statystyki

Reklama radiowa najczęściej odbywa się jako klasyczny spot reklamowy, w którym to lektor przedstawia dany produkt bądź firmę w sposób zachęcający słuchaczy do skorzystania z jej usług. Jeśli klasyczne spoty reklamowe są dla Ciebie mało atrakcyjne, to warto rozważyć dżingle, a więc krótkie, wpadające w ucho piosenki o charakterze reklamowym. Dobrą formą na promocję swoich usług poprzez radio jest także zaproponowanie ciekawych konkursów dla słuchaczy sponsorowanych przez reklamodawcę. Dzięki nim słuchacze radia powinni zainteresować się ofertą reklamowanej firmy. Według danych opublikowanych przez iloveradio.pl aż 68% Polaków słucha radia przynajmniej raz dziennie, co sprawia, że swoją reklamą można trafić do szerokiego grona odbiorców. Badanie IRCenter dowiodło natomiast, że reklama radiowa ma największy wpływ na decyzje zakupowe pokolenia Milenialsów, a więc osób urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku. Aż 41% osób z tej grupy wiekowej dokonuje zakupów na bazie reklamy usłyszanej w radio. 

Reklama w radio - poznaj jej zalety oraz wady i dowiedz się, dla jakich branż jest polecana

Jedną z najważniejszych zalet reklam radiowych jest fakt, że z ich pomocą można dotrzeć do osób, które sporadycznie oglądają telewizję (wbrew pozorom takich ludzi jest całkiem dużo). Bardzo istotną zaletą radia jako nośnika reklamy jest także możliwość elastycznego planowania emisji reklam, które da się łatwo dostosować pod idealną porę dnia. Reklamy radiowe są również znacznie tańsze niż reklamy w telewizji, dzięki czemu są idealną opcją dla dopiero rozwijających się firm. Minusem reklam radiowych może być z kolei mniejszy stopień przyciągania uwagi i koncentracji odbiorców. Wynika to z faktu, że większość osób słucha radia, wykonując inną czynność, w efekcie czego nie jest w pełni skupiona na przekazie. Co więcej, radio ogranicza się wyłącznie do dźwięku, przez co nie daje możliwości fizycznego przedstawienia danego produktu. Z reklam radiowych korzystają nie tylko duże koncerny, ale także małe i lokalne firmy. Księgarnie, restauracje, instytucje kultury czy salony samochodowe stawiają na reklamy radiowe bardzo często, ponieważ przynoszą one dla nich liczne korzyści. 

Co jeszcze warto wiedzieć, planując reklamę w radio?

Aby reklama w radio dała zamierzony efekt, należy zadbać o jej staranne przygotowanie. Istotne jest zadbanie przede wszystkim o czas emisji. Jeśli chcesz, aby trafiła ona do sporego grona odbiorców, to najlepiej wstrzelić się w radiowy prime time. W przypadku radia prime time to godzinny poranne i popołudniowe. Podczas tworzenia spotu radiowego pamiętaj o ciekawym scenariuszu, przekonującej narracji, odpowiednim doborze lektora, a także dobrym podkładzie muzycznym. Dzięki tym elementom Twój spot reklamowy zrobi świetne wrażenie. Miej na uwadze, że za długa reklama może być nudząca dla słuchaczy. Najlepsze reklamy mają pomiędzy 15 a 30 sekund. W tym czasie postaraj się zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje. Ceny spotów reklamowych są bardzo zróżnicowane - niekiedy kosztują zaledwie kilkaset złotych, aczkolwiek zdarza się, że cena spotu w większych skalach projektu oscyluje nawet w okolicach kilkunastu tysięcy. Jeśli chcesz zrealizować własną kampanię, to postaw na dom mediowy, czyli agencję, której zadaniem jest planowanie i zakup kampanii reklamowych w mediach masowych. Firma taka jest w stanie zapewnić świetnie przygotowane mediaplany, oraz liczne zniżki, które mogą sięgać nawet 75% od cen wyjściowych.

Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/reklama-radiowa-formy-statystyki/