Aktualności
Czym są kampanie GDN?

Kampania GDN to inaczej reklama displayowa. Można ją uruchomić w Google Ads. To jedno z najbardziej dynamicznych, a jednocześnie najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych spośród dostępnych możliwości. Dziś, gdy internet odgrywa tak dużą rolę w życiu każdego człowieka, tego typu formy promocji zyskują na znaczeniu i mają ogromny wpływ na markę. Co daje reklama displayowa? Dlaczego warto się na nią zdecydować?
Reklama displayowa i jej cele
Reklama display GDN, czyli Google Display Network, to wyjątkowa forma reklamy, którą oferuje Google Ads. Umożliwia ona wyświetlanie reklam na stronach internetowych, a także i w aplikacjach mobilnych oraz serwisach z wideo. Ogromną zaletą tego narzędzia są :
- zasięg – dzięki temu reklama GDN pozwala dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców;
- targetowanie – czyli skupienie na konkretnej grupie docelowej. W tym przypadku program może brać pod uwagę różne kryteria, takie jak np. wiek, płeć, zainteresowania, zachowanie w sieci itd.;
- różne formaty reklam – w GDN są dostępne następujące formaty reklam – teksty, banery graficzne i wideo. Każda z nich automatycznie dopasowuje swój rozmiar, format i wygląd do wszystkich urządzeń, które są stosowane przez dzisiejszych użytkowników internetu;
- remarketing – reklama displayowa pozwala również na stosowanie remarketingu. Dzięki temu można dotrzeć do osób, które wcześniej już odwiedziły naszą stronę lub wykonały na niej konkretne działania;
- optymalizacja i możliwość śledzenia – Google Ads pozwalają śledzić efektywność reklamy, co z kolei umożliwia optymalizację kampanii w oparciu o cenne i rzeczywiste dane.
Kampanie GDN mają za zadanie zwiększyć rozpoznawalność marki wśród odbiorców, a także ma dotrzeć w konkretnej grupy docelowej – dość zawężonej, np. tylko do osób, które były już na stronie marki. Jest to niezwykle skuteczne i bardzo elastyczne narzędzie, które można dopasować do potrzeb i wymagań każdej firmy.
Kampanie GDN - rodzaje
W Google Ads można znaleźć różne rodzaje reklamy displayowej. Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych typów tego narzędzia:
- elastyczna reklama displayowa – to najpopularniejszy rodzaj reklamy GDN. Automatycznie dostosowuje format i wygląd do dostępnej przestrzeni na ekranie urządzenia, co oznacza, że jest w pełni widoczna zarówno na komputerze, smartfonie, jak i tablecie. Wystarczyć stworzyć obraz i opis, a resztą zajmie się Google;
- banery, czyli reklamy graficzne – mogą zawierać nie tylko grafikę, ale również tekst i animację. Są dostępne w różnych rozmiarach i mogą być wyświetlane w różnych serwisach i na różnych urządzeniach. Reklama ta jest bardzo efektywna, gdyż zwraca uwagę wzrokowców, czyli większości użytkowników sieci;
- inne typy reklamowy display – dostępne są także inne typy reklam GDN, np. reklamy wideo czy remarketingowe. Co ważne, wideo może stanowić osobną reklamę, ale może też być jednym z elementów danej kampanii. Z kolei reklama remarketingowa to reklama graficzna lub elastyczna, która jest skierowana do bardzo konkretnej grupy odbiorców.
Rozliczanie reklam displayowych
Różne modele rozliczeniowe pozwalają dostosować strategię płatności do celów i budżetu kampanii. W przypadku reklamy GDN można się zdecydować na:
- CPC – czyli Cost Per Click – koszt za kliknięcie. To najpopularniejszy model rozliczeniowy z Google Ads. Reklamodawca płaci wtedy, kiedy użytkownik kliknie na reklamę;
- CPM – czyli Cost Per Mile – Thousand Impressions – koszt za wyświetlenia. W tym przypadku płaci się za każde tysiąc wyświetleń danej reklamy;
- CPA – czyli Cost Per Action – koszt za akcję. Płaci się wtedy, kiedy użytkownik wykona konkretną akcję, np. wykona zakupy lub zapisze się do newslettera itd.;
- CPV – czyli Cost Per View – koszt za obejrzenie. Reklamodawca płaci za każde obejrzenie reklamy.