Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Digital signage – skuteczny sposób na nowoczesną reklamę

Digital signage – skuteczny sposób na nowoczesną reklamę
2019-04-16


Jeśli szukasz sposobu na przekazanie swoim klientom informacji lub reklamy w nowoczesnej formie, czas pomyśleć o digital signage. Nawet jeśli jeszcze nie znasz tego pojęcia, z pewnością sam niejednokrotnie zetknąłeś się z tym rozwiązaniem.


Digital signage – co warto o nim wiedzieć, aby zacząć skutecznie używać?

Najprościej ujmując, digital signage to system wyświetlania danych na zintegrowanych ekranach cyfrowych, ze specjalnym oprogramowaniem, które pozwala na zaprezentowanie w formie elektronicznej reklamy, informacji czy komunikatu. System ten składa się z kilku elementów.

Należą do nich podzespoły fizyczne, czyli ekrany lub monitory dostępne w różnych rozmiarach i wyposażone w różne technologie. Przy wyborze tego sposobu reklamy standardowy telewizor nie spełni swojej roli, ponieważ nie jest przeznaczony do używania go przez długi czas przez przerwy. Dodatkowo może być problem z przesyłaniem i ustawianiem treści zdalnie, do czego wykorzystywana jest sieć LAN albo WLAN. Inną kwestią jest to, że w przypadku profesjonalnych ekranów czy monitów nie ma obowiązku uiszczania abonamentu radiowo-telewizyjnego.

Kolejnym elementem jest software, czyli oprogramowania, dzięki któremu możliwe będzie prezentowanie treści multimedialnych oraz zarządzanie nimi. Wewnętrzne systemy umożliwiają np. pobieranie raportów o liczbie odbiorców, które są niezwykle przydatne do analizy przeprowadzonej kampanii reklamowej.

Należy tu zaznaczyć konieczność jeszcze innych istotnych komponentów, np. odpowiedniego okablowania czy kiosku interaktywnego.

Istnieje możliwość połączenia systemu digital signage z innymi oprogramowaniami, takimi jak np. authoring. Authoring to rozbudowany system do tworzenia treści i multimediów. Jego dużym atutem jest możliwość podglądu wykonanego projektu przed wyświetleniem go klientom. Inną opcją jest sparowanie systemu z eye tracking, czyli systemem śledzącym ruchy gałek ocznych.

Przy tym wszystkiem nie można zapomnieć także o wyborze odpowiedniej firmy. Grupa MEON oferuje kompleksowe działania związane z wdrożeniem systemów interaktywnych.


Gdzie sprawdzi się digital signage?

– Zalety digital signage są pomocne dla przedsiębiorców z różnych branż, przykładowo dla hoteli, punktów gastronomicznych, sklepów czy restauracji. Coraz częściej możemy spotkać digital signage również w muzeach oraz w branży edukacyjnej – mówi Krzysztof Kabaciński specjalista ds. multimediów Grupy MEON.

– Zastosowanie tego narzędzia w swoim punkcie usługowym trafia szczególnie dobrze do młodych odbiorców, przez których technologia jest powszechnie używana w codziennych czynnościach. System jest także nieocenioną pomocą dla obcokrajowców, z uwagi na to, że istnieje możliwość ustawienia kilku języków wyświetlania informacji – wyjaśnia ekspert.


Korzyści z używania digital signage w kampaniach reklamowych

W ramach używania digital signage masz nieocenioną możliwość sprawdzania w czasie rzeczywistym reakcji odbiorców swojej reklamy, a co się z tym wiąże – wyświetlane materiały możesz na bieżąco dostosowywać do sytuacji oraz grupy odbiorców, i to zdalnie. Informacje są dzięki temu zawsze aktualne, co zwiększa szansę na skorzystanie przez konsumentów z reklamowanych usług czy produktów.

– Narzędzia digital signage sprawdzają się w strategicznych dla przedsiębiorcy miejscach, np. przy kasach w sklepach, przez co konsumenci mają ciągły kontakt z naszymi treściami reklamowymi, a  dodatkowo tworzy to opcję interakcji z klientami i wyróżnienia się pośród konkurencji – dodaje Pan Krzysztof. – Przyśpiesza to także proces obsługi klienta, szczególnie w punktach usługowych. Dobrych przykładem jest McDonald’s, który umożliwia konsumentom złożenie zamówienia oraz opłacenie go w prosty i szybki sposób na interaktywnych ekranach.

Zakup digital signage jest inwestycją na lata. O ile koszt zakupu jest relatywnie drogi, tak później, dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu, zwraca się. Plusem jest także brak konieczności uiszczania opłat za tuner TV.


Czy warto zdecydować się na system digital signage?

Digital signage to niewątpliwie nowoczesny i skuteczny sposób reklamy, pozwalający na zwiększenie liczby klientów i rozpoznawalności marki. Nie dziwi więc to, że na to rozwiązanie decydują się firmy z całej świata. Jeśli jesteś zatem na etapie planowania strategii marketingowej, warto rozważyć najskuteczniejsze sposoby wdrożenia reklam.