Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Dlaczego content marketing jest kluczowy dla Twojego biznesu?

Dlaczego content marketing jest kluczowy dla Twojego biznesu?
2023-08-02


Zaplanowanie strategii marketingowej, której celem jest zwiększenie widoczności naszego biznesu w sieci nie może obyć się bez najważniejszego elementu - planowania i tworzenia treści. Dlaczego content marketing wciąż uznawany jest za najważniejszy czynnik determinujący sukces firmy w internecie i jak my możemy rozwinąć biznes poprzez content marketing?

Jaka jest rola content marketingu w biznesie?

Czy content marketing ma jakiś cel? Oczywiście, że tak - każdy specjalista wskaże jeden podstawowe zadanie content marketingu i marketingu w ogóle jako proces, który ma przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż naszych produktów.

Jest w tym oczywiście dużo prawdy, jednak ustalanie transparentnej i zoptymalizowanej strategii content marketingu z myślą o zysku byłoby małym pójściem na skróty. Dlaczego? Ze względu na fakt, że po drodze klient musi zechcieć kupić nasze produkty. W jaki więc sposób treści, których przecież w internecie nie brakuje, mają zachęcić go do skorzystania z naszej oferty? Istnieje kilka sposobów.

Przede wszystkim edukowanie klienta. Content marketing może być sposobem na to, by wykreować wizerunek firmy profesjonalnej, specjalistycznej, która wie, na czym polega ta branża i jest w stanie oprócz sprzedaży, także wyedukować klientów i wyposażyć ich w cenną wiedzę. Tworzone przez nas treści mogą być również odpowiednio atrakcyjne i samymi słowami przekonywać, wskazywać odpowiednie rozwiązania i pomagać w naszych dylematach. Tylko tyle i aż tyle. Dlatego kluczem do zwiększonej sprzedaży, stanowiącej koniec łańcucha, jest wypracowanie odpowiedniej strategii content marketingowej

Dlaczego content powinien być naszym priorytetem w strategii marketingowej?

Istnieje kilka zasadniczych powodów, by inwestować w content marketing i by właśnie ten element globalnej strategii marketingowej ze wsparciem firmy, jaką jest agencja content marketing stał się dla nas priorytetem. Dlaczego?

Zacznijmy od najbardziej oczywistego faktu. Unikatowe, atrakcyjne treści zwiększają naszą widoczność w internecie, a co za tym idzie, wpływają także na rozpoznawalność naszej marki. Im więcej treści publikujemy, tym więcej słów kluczowych w nich zawieramy i tym lepiej jesteśmy oceniani przez algorytmy Google. To pozwoli na wywindowanie naszej strony w wyszukiwarce, co jest naturalnym źródłem widoczności.

Content Marketing to także możliwość generowania i konwersji leadów, a także realne wsparcie w pozycjonowaniu strony internetowej. Poprzez tworzenie specjalistycznych tekstów będziemy w stanie podzielić się swoją wiedzą, co będzie docenione przez klientów i w długim okresie zaowocuje odpowiednim wzrostem sprzedaży. 

Czy nasza firma skorzysta na content marketingu?

Wiele firm wychodzi z założenia, że ich branża jest na tyle specyficzna, że content marketing nie zapewni żadnych realnych korzyści. Nic bardziej mylnego. Dzisiaj klienci wykorzystują internet w niezwykle szeroki sposób i praktycznie każda firma jest w stanie w realny sposób zwiększyć swój potencjał sprzedażowy. 

Świetnym przykładem może być firma, która działa w branży paszowej, spożywczej i chemicznej. Poprzez dokładną analizę dotychczasowego potencjału SEO i przygotowanie długoterminowej strategii marketingowej, uwzględniającej w dużej mierze poprawę i tworzenie nowych treści, firma w ciągu roku zwiększyła wzrost ruchu organicznego aż o 1200%. Jak zatem widać, content marketing może przyczynić się do rozwoju naszego biznesu bez względu na jego specyfikę.