Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak ważna?

Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak ważna?
2020-03-02


Ogromna część sukcesu marki zależy nie tylko od jakości produktów, lecz również jej rozpoznawalności. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na identyfikację wizualną, dzięki której firma może odnieść sukces na rynku.

Czym jest identyfikacja wizualna?

Najprościej mówiąc identyfikacja wizualna to spójny wizerunek marki, który bezpośrednio kojarzy się z jej produktami lub usługami. Symbole na wszelkich przedmiotach są jednakowe, podobnie jak ich kolorystyka lub nawet fonty. Pozwala to stworzyć rozpoznawalność na najwyższym poziomie, dzięki czemu rośnie świadomość Klientów na temat tego, co kupują. Takie marki jak Apple czy Nike są doskonałym przykładem dużej dbałości o wizerunek.

Czy naprawdę identyfikacja wizualna jest istotna?

Spójny i efektywny system identyfikacji wizualnej wymaga kosztów oraz poświęconego czasu. Z tego powodu często wydaje się to zbędnym zabiegiem, co przynosi marne skutki. W praktyce wygląda to jednak zupełnie inaczej. Identyfikacja wizualna jest tym rodzajem inwestycji, który może i wymaga pewnych środków, ale za to zostaną one zwrócone w formie dużo większego zainteresowania klientów.

Wyróżnianie się i rozpoznawalność

Nawet produkt lub usługa najlepszej możliwej jakości nie sprzeda się w dużym nakładzie, jeśli nie będzie budzić zainteresowania Klientów. Dlatego tak ważne jest dotarcie do nich poprzez reklamę, zwłaszcza, że ta współczesna zmieniła swoją formę w ostatnich latach.

Najlepsze firmy wiedzą, że aby teraz zachęcić kogoś do zakupu, należy wyróżniać się ogromną kreatywnością, a także dotrzeć do emocji Klienta. Efektywniejsze są marki, które oferują poczucie ekscytacji dzięki posiadaniu ich wyrobu. Przekłada się to na trwałe skojarzenia, że dana marka od razu zostaje powiązana z jakością, twórczością i intensywnym zadowoleniem.

Zaufanie Klientów dzięki profesjonalizmowi

Schludny i jasny przekaz komunikatów wizualnych wpływa na odbiór Klientów. Charakterystyczna identyfikacja wizualna, jeśli jest estetyczna, to budzi pozytywne wrażenie i utrwala się w pamięci odbiorcy. Profesjonalizm zwłaszcza w kwestiach wizualnych ma duży wpływ na budowanie zaufania, w związku z oferowanymi produktami lub usługami.

Charakterystyczne cechy

Spójny wizerunek to podstawa, jeśli firmie zależy na osiągnięciu profesjonalizmu. Podczas kształtowania jednolitej identyfikacji wizualnej każda marka określa swoje charakterystyczne cechy, które nieodłącznie będą się z nią kojarzyć.

Podczas oglądania stron internetowych, ulotek, wizytówek, czy także przebywając w firmie lub oddziale, Klient powinien od razu rozpoznawać wspólny charakter całej koncepcji. Równie istotne jest zachowanie przedstawicieli, ponieważ to oni są żywą twarzą marki i dopełniają cały wizerunek.

Identyfikacja wizualna a zyski

Każda firma chcąca podbić rynek powinna zapoznać się z najpopularniejszymi narzędziami do budowania skutecznej przewagi nad konkurencją. Identyfikacja wizualna, nazywana także corporate design, jest więc jednym z lepszych sposobów na zdobycie renomy i wyróżnienie się.