Aktualności
Dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje pozycjonowania?
2019-05-09
Bez dwóch zdań, marketing internetowy daje szerokie możliwości w zakresie promowania sklepów internetowych w sieci. Niezależnie od tego, czy dopiero rozkręcasz swój e-biznes, czy szukasz skutecznego sposobu na wyprzedzenie konkurencji, z pewnością powinieneś rozważyć pozycjonowanie. Dzięki działaniom SEO, zdołasz osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce na frazy związane z Twoją działalnością, co przyczyni się do zwiększenia wartościowego ruchu w obrębie Twojej witryny. Sprawdź, dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje pozycjonowania i przekonaj, że inwestycja w to rozwiązanie jest dziś koniecznością.
Daj się zauważyć!
Głównym zadaniem pozycjonowania strony internetowej jest zwiększenie widoczności sklepu internetowego w sieci. Możemy mieć bowiem doskonałą ofertę, przystępne ceny oraz interfejs przyjazny użytkownikom, jednak nie osiągniemy satysfakcjonujących wyników sprzedażowych, jeśli osoby zainteresowane naszym produktami lub usługami nie trafią na naszą stronę.
Z uwagi na fakt, że sklepy internetowe w wielu przypadkach oferują specyficzne produkty, działania SEO koncentrują się w dużej mierze na strategii long-tail. Pozwala ona wypromować wiele złożonych fraz, których stosunkowo mała konkurencyjność pozwala na osiągnięcie zadowalających rezultatów pozycjonowania. W celu zobrazowania strategii long-tail, warto posłużyć się prostym przykładem. Przyjmijmy, że rozpatrujemy użytkowników poszukujących butów męskich. Aby odszukać pożądane produkty, nie posłużą się oni frazą ogólną „buty męskie”, lecz sprecyzują swoje zapytanie dodając do niego odpowiednie człony. W zależności od potrzeb, mogą to być np. „sportowe buty męskie nike”, czy też „buty męskie do biegania”.
Zwiększenie sprzedaży
Oczywistym jest, że sklep internetowy piastujący pozycje w „pierwszej dziesiątce” będzie częściej odwiedzany niż witryna znajdująca się na dalszych stronach wyników wyszukiwania. Dobra widoczność na pożądane frazy to gwarancja wartościowego ruchu, który stanowi podstawę do zwiększenia wskaźnika konwersji. Ponadto, jeśli zadbamy o dobre linkowanie, a więc odnośniki prowadzące do naszego e-sklepu zlokalizowane na cenionych w Internecie stronach, wówczas również będziemy mogli liczyć na wzrost liczby użytkowników odwiedzających naszą witrynę.
Wyróżnij się na tle konkurencji
Sklepy internetowe premiowane wysokimi pozycjami cieszą się większym zaufaniem wyszukiwarki Google, a co za tym idzie są bardziej wiarygodne dla użytkowników Internetu. Będąc w „topie” na frazy związane z naszą działalnością, budujemy wizerunek sprawdzonego partnera, z którym warto podjąć współpracę.
Podsumowanie
Korzyści wynikające z pozycjonowania sklepu internetowego są widoczne na wielu płaszczyznach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rzetelnych działań SEO, koniecznie odwiedź portal emarketing.pl. Znajdziesz tam wiele wskazówek dotyczących pozycjonowania biznesów funkcjonujących w Internecie!
Daj się zauważyć!
Głównym zadaniem pozycjonowania strony internetowej jest zwiększenie widoczności sklepu internetowego w sieci. Możemy mieć bowiem doskonałą ofertę, przystępne ceny oraz interfejs przyjazny użytkownikom, jednak nie osiągniemy satysfakcjonujących wyników sprzedażowych, jeśli osoby zainteresowane naszym produktami lub usługami nie trafią na naszą stronę.
Z uwagi na fakt, że sklepy internetowe w wielu przypadkach oferują specyficzne produkty, działania SEO koncentrują się w dużej mierze na strategii long-tail. Pozwala ona wypromować wiele złożonych fraz, których stosunkowo mała konkurencyjność pozwala na osiągnięcie zadowalających rezultatów pozycjonowania. W celu zobrazowania strategii long-tail, warto posłużyć się prostym przykładem. Przyjmijmy, że rozpatrujemy użytkowników poszukujących butów męskich. Aby odszukać pożądane produkty, nie posłużą się oni frazą ogólną „buty męskie”, lecz sprecyzują swoje zapytanie dodając do niego odpowiednie człony. W zależności od potrzeb, mogą to być np. „sportowe buty męskie nike”, czy też „buty męskie do biegania”.
Zwiększenie sprzedaży
Oczywistym jest, że sklep internetowy piastujący pozycje w „pierwszej dziesiątce” będzie częściej odwiedzany niż witryna znajdująca się na dalszych stronach wyników wyszukiwania. Dobra widoczność na pożądane frazy to gwarancja wartościowego ruchu, który stanowi podstawę do zwiększenia wskaźnika konwersji. Ponadto, jeśli zadbamy o dobre linkowanie, a więc odnośniki prowadzące do naszego e-sklepu zlokalizowane na cenionych w Internecie stronach, wówczas również będziemy mogli liczyć na wzrost liczby użytkowników odwiedzających naszą witrynę.
Wyróżnij się na tle konkurencji
Sklepy internetowe premiowane wysokimi pozycjami cieszą się większym zaufaniem wyszukiwarki Google, a co za tym idzie są bardziej wiarygodne dla użytkowników Internetu. Będąc w „topie” na frazy związane z naszą działalnością, budujemy wizerunek sprawdzonego partnera, z którym warto podjąć współpracę.
Podsumowanie
Korzyści wynikające z pozycjonowania sklepu internetowego są widoczne na wielu płaszczyznach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rzetelnych działań SEO, koniecznie odwiedź portal emarketing.pl. Znajdziesz tam wiele wskazówek dotyczących pozycjonowania biznesów funkcjonujących w Internecie!