Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Dlaczego warto posiadać unikalne treści na stronie www?

Dlaczego warto posiadać unikalne treści na stronie www?
2019-08-21


Dzisiaj porozmawiamy na temat tego, dlaczego unikalne treści na naszej stronie internetowej są tak ważne. Wbrew pozorom nie chodzi tu tylko o użytkowników, ale także i wyszukiwarki, które zdecydowanie nie pochwalają kradzieży treści. O tym, jaki wpływ na wysokość strony w wynikach wyszukiwania mają unikalne treści, opowie Marek Masalski, freelancer z Białegostoku, specjalizujący się w marketingu internetowym.

- Dzień dobry Marku. Zaczniemy od najprostszego pytania. Jakie są wymagania dotyczące unikalnych treści? Liczba słów w języku jest ograniczona, a niektóre produkty trzeba po prostu opisać w taki sposób, że nie ma tam miejsca na dużą ilość synonimów.

- Dzień dobry. Unikalne treści są niezwykle pożądane nie tylko przez użytkowników, ale również i wyszukiwarki internetowe. Zacznijmy od najprostszej definicji. Unikalna treść to taka, która jest oryginalna i nie występuje nigdzie indziej. Zgodnie z zasadami wyrażenie może być uznane za nieunikalne, gdy przynajmniej pięć słów w ciągu występuje w takiej samej formie gdzieś indziej. Jednakże powiedzmy sobie wprost. Nie da się uniknąć powtórzeń w opisach produktów, dlatego wyszukiwarki nie patrzą na to aż tak rygorystycznie. Problem zaczyna się dopiero wtedy, gdy przynajmniej dwa-trzy zdania zostaną skopiowane z innego źródła. W tym momencie roboty wyszukiwarki mogą już zacząć reagować na to negatywnie. Największy problem z unikalnymi treściami mają właściciele sklepów internetowych. Rozmawiając z ludźmi, dowiedziałem się, że większość uważa, że najważniejsze jest to, byle w opisie produktu coś było. Zupełnie nie liczy się dla nich to, że ten sam skopiowany z katalogu opis znajduje się już w kilkunastu innych miejscach w Internecie. Jest to jednak ogromny błąd, gdyż strony, na których znajduje się dokładnie taki sam tekst, mogą być nieindeksowane przez Google, a co za tym idzie, nie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Warto więc poświęcić trochę czasu na to, by chociażby nieco przerobić opis. Można także skorzystać z usług copywritera, który za kilkanaście złotych przygotuje profesjonalny i, co najważniejsze , unikalny opis. 

- Poruszyłeś bardzo ciekawy temat korzyści wynikających z posiadania unikalnych treści. Mógłbyś powiedzieć na ten temat coś więcej?

- Oczywiście. Przede wszystkim chodzi tu o pozycjonowanie stron. Google lubi, gdy treści są unikalne i nie przepada za ich powielaniem, nawet wewnątrz jednej witryny. Celem wyszukiwarek jest dostarczanie użytkownikom wyników najwyższej jakości, dlatego też kolejne, dokładnie takie same, treści, spychane są na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Praktycznie zawsze istnieje możliwość opisania danej kwestii innymi słowami lub spojrzenie na nią pod innym kątem. Oddalmy się jednak od pozycji w Google i skupmy na czysto praktycznych sprawach. Twórcy odpowiedzialni za unikalne i wartościowe treści są dużo lepiej odbierani i zyskują w oczach osób czytających. Dzięki wartościowym, dobrze opisanym tematom zyskujemy wiernych czytelników, którzy mogą również stać się klientami. Zwiększa się także szansa na to, że nasze teksty zostaną udostępnione szerszej publiczności i pozwolą nam zyskać nowych fanów. 

- W jaki sposób sprawdzić, czy nasze treści są unikalne? Co, jeśli opisując bardzo popularny temat, popełniłem przypadkowy plagiat?

- Istnieją dwa rodzaje plagiatów na stronach internetowych. Pierwsza z nich to tzw. duplicate content wewnętrzny. Występuje on wtedy, gdy jeden artykuł znajdziemy na naszej stronie pod kilkoma różnymi adresami. Jeśli podejrzewamy taki przypadek, najlepiej będzie wpisać w wyszukiwarkę google następującą frazę site:nasza-domena.pl „tekst do sprawdzenia”. Pozwoli nam to sprawdzić, czy dane zdanie występuje na naszej stronie kilkukrotnie. Jeśli tak - pozostaje nam tylko skasować jedną z podstron. Dużo większym problemem jest duplicate content zewnętrzny. Jeśli inne strony internetowe dodały taki sam opis jak my dużo wcześniej, możemy mieć problemy z widocznością. To, czy nasza treść jest unikalna, sprawdzamy w podobny sposób, wpisując w wyszukiwarkę frazę w cudzysłowie. Jeśli w wynikach pojawi się nie tylko nasza strona, to znak, że musimy coś z tym zrobić. 

- Dziękuję za rozmowę. Dużo się dzisiaj dowiedzieliśmy

- Dziękuję również. Do widzenia.