Aktualności
Drogie tanie zakupy online
Zakupy w internecie to coraz częstszy wybór polskich konsumentów. Dlaczego? Bo się bardziej opłaca - oszczędność to średnio 15%. Tak przynajmniej wynika z raportu Boston Consulting Group opisanego w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Według raportu, polski e-konsument jest niezwykle pragmatyczny, kieruje się tylko jednym kryterium – ceną, nic innego nie ma na tyle istotnej wartości, by wpłynąć na osąd.
Tymczasem ceny w e-sklepach są średnio 25% niższe niż w tradycyjnych sklepach. Nawet po doliczeniu kosztów przesyłki, oszczędność około 15% mogłaby skłaniać nas do wybrania produktu wyższej jakości w cenie gorszego po cenie tradycyjnej. Największą oszczędność można osiągnąc przy zakupie kosmetyków (20%), AGD (10%) oraz elektroniki (15%), zaś najmniejsze różnice obserwujemy przy wyborze obuwia (4%) i książek (2%).
Rynek rośnie
W zeszłym roku zakupy Polaków online stanowiły blisko 3% wartości całego handlu detalicznego co daje kwotę 16 miliardów złotych. W tym roku prognozy przewidują dalszy, 17-procentowy rozrost rynku. Tempo wzrostu wydatków konsumenckich jest tak duże, że optymistyczne przewidywania sugerują osiągnięcie przez nie pułapu 50 mld zł w 2015 roku.
Źródło: tvn24.pl