Aktualności
Flagi w reklamie: jak je efektywnie wykorzystać?
Żadnego przedsiębiorcy nie trzeba przekonywać, jak ważna jest skuteczna reklama. Skuteczna, czyli taka, która przynosi mierzalne efekty. Może to być na przykład zwiększenie sprzedaży, pozyskanie kluczowych klientów, nawiązanie współpracy ze strategicznym partnerem czy wzrost rozpoznawalności marki w grupie docelowej. Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele, powinieneś ostrożnie dobierać narzędzia reklamy. Nie jest sztuką zainwestować w coś, co tylko ładnie wygląda, ale nie idą za tym żadne realne wartości. Jeśli potrzebujesz naprawdę skutecznych narzędzi, to przekonaj się, jak duży potencjał mają flagi w reklamie. Wyjaśniamy to w naszym artykule.
Flagi w reklamie to nic nowego
Prawdą jest natomiast, że nadal nie osiągnęły one takiej popularności, jak ulotki, plakaty, bannery, billboardy czy nawet drobne gadżety reklamowe. Nie świadczy to o niskiej skuteczności tego narzędzia reklamy, ale raczej o tym, że przedsiębiorcy preferują chodzenie już utartymi ścieżkami – nie zawsze z korzyścią dla swoich marek.
Flagi w reklamie stosuje się od wielu lat, w tym na najbardziej rozwiniętych pod względem marketingu rynkach świata, jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania. W Polsce firmy również stopniowo „odkrywają” to narzędzie promocji, wybierając je zarówno do wsparcia kampanii reklamowej, jak również czyniąc z nich jej główny element.
Niewątpliwie flagi reklamowe najlepiej sprawdzają się w strategiach zakładających promocję bezpośrednią – czyli, pisząc prościej, wyjście do klienta. Marka, która stawia na tradycyjny kanał komunikacji z klientami, nie musi wcale ograniczać się do standardowych nośników elementów identyfikacji wizualnej. Flagi reklamowe są świetnym wyborem, ponieważ nadal nie opatrzyły się konsumentom – można je wręcz uznać, za coś oryginalnego, a już na pewno rzucającego się w oczy.
Doskonale widać to na polskich ulicach. Wielkie billboardy czy plakaty na słupach ogłoszeniowych dla większości przechodniów są praktycznie niewidzialne. Przywykliśmy do ich widoku, często wręcz nas denerwują, bo zaśmiecają miejską przestrzeń i psują jej estetykę. Z flagami reklamowymi jest zupełnie inaczej.
Można je bardzo łatwo wpasować w miejski krajobraz, przenosić z miejsca na miejsce, doczepić do plecaka/samochodu i w ten sposób zyskać mobilny nośnik reklamy. Gdy dodamy do tego jakiś kreatywny projekt graficzny umieszczony na powierzchni flagi, to zyskamy nietuzinkowe narzędzie promocji marki o wszechstronnym zastosowaniu. Przejdźmy od razu do tej bardzo istotnej kwestii.
Przykłady zastosowania flag w reklamie
Zacznijmy od najprostszego przykładu, czyli targów lub innej imprezy branżowej. Flagi reklamowe doskonale sprawdzają się do oznakowywania stanowiska firmy. Przyciągają uwagę, profesjonalizują stoisko i świetnie promują wizerunek marki. Dzięki nim stoisko firmowe będzie dobrze widoczne i z pewnością wyróżni się na tle konkurencji. Flagi, ze względu na niewielkie rozmiary oraz mnogość opcji ich ustawienia, z powodzeniem można wykorzystać nawet na małym stoisku.
Przejdźmy do bardziej kreatywnych pomysłów. Flagi w reklamie bardzo dobrze sprawdzają się podczas różnego rodzaju akcji promocyjnych, w ramach których firma promuje swój wizerunek bezpośrednio. Może to być klasyczne rozdawnictwo gadżetów w centralnym punkcie miasta czy impreza dla lokalnej społeczności. Flagi reklamowe przyciągną uwagę przechodniów, na pewno zostaną przez nich zauważone, a stąd już tylko krok do wzbudzenia w nich ciekawości i potrzeby bliższego zapoznania się z ofertą marki.
Flagi reklamowe można również wykorzystać w ramach funkcji informacyjnej, ale jednocześnie wizerunkowej. Jeśli siedziba firmy mieści się w takim punkcie, w którym z przyczyn np. administracyjnych nie ma możliwości zastosowania tradycyjnego szyldu czy banneru, idealnym rozwiązaniem będą właśnie flagi. Są mobilne, niezwiązane na stałe czy to z gruntem, czy z innym podłożem, dlatego nie ma problemu z ich codziennym wystawianiem i chowaniem pod koniec dnia. W ten sposób siedziba firmy zostanie efektownie oznakowana, co z pewnością pozytywnie wpłynie na odbiór marki przedsiębiorstwa przez odwiedzających je klientów.
Świetna alternatywa dla sztampowych nośników reklamy
Flagi w reklamie ( https://grupaluxpol.pl/flagi-reklamowe ) najczęściej wykorzystuje się równolegle z innymi nośnikami elementów identyfikacji wizualnej marki, jak wspomniane już ulotki, plakaty czy banery. Warto jednak przynajmniej rozważyć użycie ich w formie alternatywy. Flagi mają to do siebie, że wciąż można je określać mianem kreatywnych i nietypowych narzędzi reklamy – w przeciwieństwie do wymienionych nośników.
Jeśli więc celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki oraz wzbudzenie zainteresowania brandem w grupie docelowej, to inwestycja we flagi reklamowe będzie bardzo dobrym pomysłem – w dodatku działającym przez długi czas, ponieważ flagi można wykorzystywać na różne sposoby, w różnych lokalizacjach i przy okazji różnych kampanii promocyjnych.