Aktualności
Gadżety reklamowe – czy wciąż są skuteczne?
2020-03-27
Czy w dobie cyfryzacji i prowadzenia marketingu online gadżety reklamowe są wciąż aktualnym tematem? Okazuje się, że jak najbardziej! Pomimo upływu lat pozostają one jedną z najbardziej skutecznych form promowania marki oraz zwiększania jej świadomości wśród konsumentów. Podpowiadamy, jak mądrze zainwestować w gadżety dla firm oraz przy jakich okolicznościach je rozdawać!
- Dlaczego gadżety reklamowe wciąż działają?
- Kiedy gadżety dla firm są punktem obowiązkowym?
Dlaczego gadżety reklamowe wciąż działają?
Nawet jeśli nie żyjemy w analogowym świecie, są przedmioty, z których korzystamy na co dzień. Sięgamy po nie odruchowo, a kiedy ich nie ma – odczuwamy brak i je uzupełniamy. Właśnie ten fakt możemy wykorzystać, wybierając gadżety reklamowe, które posiadają logo marki lub też inne cechy, po których możemy ją zidentyfikować.
Konsumenci, którzy z nich korzystają na co dzień, nieświadomie utrwalają sobie w głowie nasz wizerunek i kiedy będą potrzebować danej usługi, jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie nasza firma pojawi się w ich głowach jako pierwsza.
Ponadto gadżety dla firm to także wyraz szacunku i troski o klienta. Obdarowując nawet skromnym upominkiem, może zbudować długotrwałą więź. Dlatego też nie warto rezygnować z takiej formy marketingu, jeśli zależy nam na lojalnych klientach.
Kiedy gadżety dla firm są punktem obowiązkowym?
Po tego rodzaju gadżety powinniśmy sięgać przede wszystkim wtedy, gdy zależy nam na zdobyciu zaufania nowych klientów. Jednakże nie jest to jedyny moment, kiedy są one warte uwagi. Przydadzą nam się również w trakcie promowania marki na wszelkiego rodzaju eventach, czy targach.
Zamiast rozdawać powszechne ulotki, możemy zdecydować się na gadżety reklamowe, które będą przydatne dla ich posiadaczy. Czego możemy w tym celu użyć? Tak naprawdę ogranicza nas wyobraźnia. Rozdawane upominki powinny obowiązkowo posiadać nadruk z wizerunkiem firmy. Mogą to być zatem długopisy, parasolki, zabawki, balony, plecaki, torby, czy także notesy i kalendarze.
Podobna zasada obowiązuje w przypadku nawiązywania nowych relacji. Gadżety i drobne upominki to dobre rozpoczęcie współpracy z konsumentem, który doceni nasze starania. Żeby tak się jednak stało, pamiętajmy, że taki upominek powinien być jak najbardziej pożyteczny. Dzięki temu unikniemy, że wyląduje on w kącie lub co gorsza – w koszu.
Dlatego wybierając gadżety dla naszej firmy, nie bójmy się niekonwencjonalnych pomysłów. Im bardziej unikalny prezent, tym bardziej zapadnie on w pamięć odbiorcy, na czym tylko zyska nasza firma. Nie bójmy się zatem postawić na oryginalność i szukajmy jak najwięcej okazji, aby promować swoją markę.