Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Gadżety reklamowe i reklama firmy w czasach pandemii

Gadżety reklamowe i reklama firmy w czasach pandemii
2021-04-19


Od niemalże początku roku 2020, nastał bardzo trudny okres nie tylko dla poszczególnych branż, ale i całych gospodarek narodowych. Rzecz jasna utrudnienia, które dotykają nasze społeczeństwa odbiły się także na tak ważnych dla żywotności podmiotów gospodarczych kwestiach jak: reklama firmy, prowadzenie marketingu bezpośredniego czy utrzymanie kontaktu z potencjalnymi klientami w ogóle.

Wiele działań branża reklamowa przeniosła bardzo szybko do Internetu i było to jakby naturalną odpowiedzią na zwiększenie ruchu nabywców w sieci. Nie wszystko, jednakże można sprowadzić do wymiaru cyfrowego. I choć w pierwszym okresie pandemii, zarówno przedsiębiorstwa, jak i firmy, oferujące gadżety reklamowe, początkowo straciły zainteresowanie tą formą reklamy bezpośredniej, to bardzo szybko obie strony doszły do wniosku, że nie należy rezygnować z tej formuły promocji firmy, tylko raczej dopasować ją do zmiennej rzeczywistości rynkowej.


Reklama firmy w okresie nowych wyzwań rynkowych


Nasze interakcje z potencjalnymi klientami są dziś diametralnie różne, niż te – dajmy na to – w roku 2019. Jest to rzecz jasna truizm i nawet nie warto rozwijać tej myśli. Natomiast warto przemyśleć swój plan marketingowy i odrzucić krótkowzroczny pomysł, iż to na czym możemy zaoszczędzić, to reklama firmy. Na pierwszy rzut oka, intuicja podpowiada nam, iż środki na gadżety reklamowe możemy spokojnie zmniejszyć. Tymczasem nawet w czasie pandemii powinniśmy dbać o relacje z klientami. Zwykła reklama firmy i naszych produktów, wykupiona w Internecie do tego nie wystarczy. Nie wystarczy także zmasowana akcja call-marketingowa lub mailingowa. W zwykłych, „normalnych” czasach ten typ reklamy jest dość często postrzegany, niemalże jako zaśmiecanie i nękanie, a co dopiero wtedy, gdy wielu z nas uznaje odcięcie od świata za sytuację dość delikatną i kruchą pod względem emocjonalnym. W gadżety reklamowe dobrze jest zainwestować zwłaszcza w tym trudnym okresie, gdy każdy z nas pozbawiony jest tylu pozytywnych bodźców, którymi byliśmy otaczani w przed-pandemicznym świecie handlu analogowego i bezpośrednich kontaktów biznesowych.


Gadżety reklamowe – jak je dobrać w okresie społecznej izolacji?


Co więc warto podarować klientowi w czasie pandemii, by gadżety reklamowe z naszym logiem i hasłem firmowym, subtelnie aczkolwiek skutecznie, przypominały mu o naszej obecności rynkowej? Na pewno odradzalibyśmy gadżety reklamowe w formie różnorodnych zabezpieczeń antywirusowych. Przyłbica z wesołym hasłem reklamowym nie jest raczej tym, co większość klientów chciałaby otrzymać, gdy trzeba pamiętać o nawarstwiających się obostrzeniach lub martwić się o zdrowie bliskich. Środki ochrony osobistej, takie jak maseczki, przyłbice czy rękawiczki, jawią się wtedy jako smutna i uciążliwa konieczność. A jak dobrze wiemy, gadżety reklamowe wśród kilku priorytetowych, mają budzić pozytywne skojarzenia wśród obdarowywanych klientów.

Pamiętajmy także o tym, by gadżety reklamowe były raczej wielowymiarowe i wszechstronne. Jeśli będą to buteleczki z płynem dezynfekcyjnym klientom szybko się znudzą, a będą po nie sięgać, jak po niemiła konieczność. Tymczasem gadżety reklamowe, takie jak kubki, długopisy czy zawieszki zapachowe zawsze znajdą uniwersalne zastosowanie. Nota bene, zawieszki zapachowe łatwo jest dystrybuować w okresie, gdy intensywny kontakt społeczny jest przez epidemiologów, raczej odradzany, a przez wielu z nas, skrupulatnie unikany. Zawieszki zapachowe mogą być przecież użyte jako sympatyczny dodatek do tradycyjnej korespondencji z klientami. Ich kompaktowy rozmiar okazuje się być tutaj niezaprzeczalnym atutem, na którym może zostać zbudowana niemalże cała reklama firmy w okresie lockdownu. Zawieszane w garderobie, przyczepiane przy samochodowym lusterku, czy też stosowane jako subtelne wonne zakładki do książki, zawieszki zapachowe będą świetnym sposobem na zaistnienie w świadomości klientów i to na dłuższy czas. Więcej na temat zawieszek znajdziesz na https://www.zawieszki-zapachowe.pl/

W końcu, badania rynkowe potwierdzają, iż dobrze zaprojektowane i solidnie wyprodukowane gadżety reklamowe przyciągną uwagę przekazu reklamowego, a tym samym reklama firmy trafi na podatny grunt na rynkowej niwie.