Aktualności
IKEA dziękuje Polakom
W związku z 50-leciem obecności na polskim rynku, z początkiem IKEA rozpoczęła dystrybucję kuponów rabatowych o wartości 20 zł oraz broszur z informacjami o rozwoju firmy w Polsce. Kupony o łącznej wartości 180 milionów złotych trafią do 9 milionów gospodarstw domowych w promieniu dwóch godziny jazdy samochodem od sklepów IKEA.
Kupon rabatowy oraz broszura dystrybuowane są we wszystkich miastach, w których IKEA prowadzi obecnie swoje sklepy – w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu, oraz w ich okolicach.
Całą akcję wspiera kampania outdoorowa oraz kampania w prasie i mediach elektronicznych. Przez cały maj na nośnikach citylight oraz na billboardach w regionach dystrybucji będzie pojawiać się informacja na temat kuponu i broszury oraz historii działalności szwedzkiego producenta mebli w Polsce.
Reklamy prasowe prezentujące ofertę Ikei z uwzględnieniem produktów, które można kupić, realizując kupon rabatowy, pojawiają się w tygodniku „Tele Tydzień” oraz w wydaniach lokalnych prasy codziennej.
W wybranych stacjach o zasięgu ogólnopolskim emitowany jest 60-sekundowy spot reklamowy oraz jego skrócona, 30-sekundowa wersja. Spot prezentuje historię długoletniego polskiego współpracownika Ikei (w tej roli aktor Ryszard Szadaj) opowiadającego rodzinie z fascynacją o firmie, z którą związał się już w latach 60. W filmie pojawiają się też dobrze współgrające z antykami bohaterów reklamy meble szwedzkiego producenta.
Przez pierwsze dwa tygodnie trwania kampanii w ogólnopolskich stacjach radiowych emitowany będzie 30-sekundowy spot z 10-sekundowym tagiem, zachęcającego Polaków do zaglądania do skrzynek pocztowych w poszukiwaniu prezentu od Ikei. Emisja drugiego spotu przewidziana została na ostatni tydzień akcji, w celu przypomnienia odbiorcom, że termin ważności kuponu rabatowego upływa 30 czerwca br.
Hasło kampanii to „Co trzeci mebel sprzedawany w sklepach IKEA na świecie pochodzi z Polski”, a pomysł na reklamy i użyta w niej gra słów nawiązują do tej myśli.
Źródło: marketing-news.pl