Aktualności
Ile firmy transportowe wydają na działania marketingowe?

W naszym kraju jest zarejestrowanych ponad 125 tysięcy firm transportu drogowego. A ile z nich obiera optymalne modele biznesowe, które generują zadowalające zyski? Wydaje się, że całkiem sporo biorąc pod uwagę fakt, że promocja w ich zakresie jest dość mocno zauważalna. Niemniej, istnieją rozwiązania, w które poszczególne firmy inwestują najchętniej. Jakie dokładnie?
Marketing w firmach transportowych i strategie offline
Strategie marketingowe w zakresie firm transportowych powinny obejmować wszechstronne działania offline i online. Tylko wtedy reklama jest kompletna, odpowiednio nakierowana i skuteczna.
Jeśli chodzi o pierwszy ich rodzaj, to tu podstawą jest osobista obecność. Podążanie za klientem. W przypadku rozwiązań offline w grę wchodzą więc targi branżowe, zjazdy, konferencje itd. W dużym skrócie wszelkiego rodzaju eventy, na których mogą pojawić się zainteresowani daną ofertą klienci. Wąski zakres tematyczny takich spotkań oznacza jednak, że są najlepszym rozwiązaniem w przypadku sektorów skoncentrowanych na ściśle określonym przewozie.
Poza nimi, dobrym przykładem promocji offline są także reklamy na plandekach. Te sprawdzają się w przypadku ciężarówek poruszających się tymi samymi trasami, na przykład po Europie. Wydatki związane z taką reklamą oscylują w granicach 50-70 zł za metr kwadratowy. Nie ma jednak wątpliwości, że omawiana jest najchętniej praktykowaną przez polskie firmy przewozowe.
Analiza strategii marketingowej online w firmie transportowej
Efektywność działań offline, które są odpowiednio zaplanowane, choć w większości zadowalająca - nie wyczerpuje jednak wszystkich, dostępnych możliwości.
Innym sposobem na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów są bowiem działania marketingowe online, które w porównaniu do poprzednich wydają się zresztą o wiele bardziej opłacalne. Przede wszystkim z powodu wstępnej i w większości przeprowadzanej weryfikacji transportowca w Internecie. Potencjalni pracownicy również mogą sprawdzić, co na temat konkretnego miejsca pracy, mają do powiedzenia byli, bądź obecni pracownicy, odwiedzając takie strony jak przykładowo GoWork.
Zadbanie o własną witrynę jest więc w przypadku prężnie funkcjonującej firmy transportowej absolutną podstawą. Jej brak rodzi pewne podejrzenia i wywołuje nieufność. A jakiego rzędu wydatki generuje takie rozwiązanie? Średnia cena za stworzenie profesjonalnej strony internetowej to koszt mniej więcej kilku, kilkunastu tysięcy złotych.
Różne sektory firm transportowych i trendy marketingowe, na których bazują
Budżet konkretnej firmy w oczywisty sposób zależy od jej wielkości, zakresu działania itd. Firmy transportowe można w końcu podzielić na pewnego rodzaju kategorie, innymi słowy sektory. Poczynając od dużych przedsiębiorstw świadczących usługi przewozu towarów, a kończąc na prywatnych, mikro działalnościach do transportu osób.
W przypadku tych pierwszych marketing wydaje się być zakrojony na szeroką skalę. Dotyczy zarówno działań offline, jak i online i oscyluje w granicach 9-10% przychodów. Mniejsze firmy w większości ograniczają reklamę do wariantu online, między innymi działań w zakresie social mediów, ewentualnych broszur czy klasycznych w swej formie ulotek lub wizytówek.
Artykuł sponsorowany