Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Ile kosztuje zbudowanie strony internetowej dla małej firmy?

Ile kosztuje zbudowanie strony internetowej dla małej firmy?
2022-10-25


Strona WWW jest Twoją internetową wizytówką, która wykonana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych technologii posłuży na wiele miesięcy i umożliwi budowanie świadomości marki na rynku lokalnym. Warto więc zainwestować w stronę WWW, która będzie profesjonalnie zaprojektowana przez agencję mającą na tym polu bogate portfolio realizacji. Ile kosztuje zaprojektowanie oraz zaprogramowanie strony internetowej dla małej firmy?

Średnio koszty stworzenia strony WWW wahają się między 2000 a 5000 zł netto. Cena witryny internetowej dla małej firmy wynika z:
- liczby podstron w obrębie stron;
- stopnia zaawansowania; 
- liczby funkcjonalności;
- dodatkowe tj. stworzenie treści, grafik, logotypu, tłumaczeń itp. 
Jeśli szukasz szybkiego sposobu na wycenienie projektu utworzenia witryny dla swojej firmy, skorzystaj z bezpłatnego kalkulatora stron WWW. https://ad-site.pl/kalkulator/

Ile kosztuje strona dla małej firmy?

Średni koszt stworzenia strony internetowej dla małej firmy wynosi od 2000 do 5000zł netto. Ta cena obejmuje zakup domeny oraz hostingu dla nowej witryny, a także zaprojektowanie i zaprogramowanie strony. To, ile Twoja firma zapłaci za stworzenie nowej strony internetowej, będzie zależeć od jej rozmiaru, funkcjonalności oraz stopnia zaawansowania.

Co decyduje o koszcie strony internetowej?

Ceny dot. tworzenia stron internetowych dla małych firm, zawierają kilka czynników kosztowych — a wiele z nich jest niezbędnych do funkcjonowania witryny i obejmować będą:

  • Hosting strony WWW: jest to przestrzeń dyskowa, na której znajdują się pliki strony internetowej, a także serwer pocztowy. Ceny hostingów wahają się od 200 do 2500 zł za rok. Jeżeli na serwerze ma się znaleźć 1 strona, która będzie zawierała kilka podstron oraz od 3 do 5 kont pocztowych - cena nie powinna przekraczać 300zł rocznie. W momencie gdy w przyszłości dojdą kolejne domeny bądź strona zostanie rozbudowana o np. funkcjonalności sklepowe, zawsze można uaktualnić swój plan hostingowy i wybrać wyższy pakiet.
  • Domena: nazwa adresu internetowego, pod którym będzie widnieć Twoja strona WWW. Nazwa domeny często powiązana jest z nazwa firmy np. ad-site.pl bądź ze świadczonymi usługami: oknabramy.pl. Koszty domen wynoszą ok 200-300zł rocznie (w przypadku nowych domen), jednak istnieją portale umożliwiające odkupienie nazwy od innych użytkowników. Tutaj ceny zależą już od: wieku domeny, ruchu, rankingu, ilości linków itp. 
  • Certyfikat SSL: czyli Secure Sockets Layer - jest to zabezpieczenie chroniące Twoją stronę WWW, a także dane użytkowników, którzy ją odwiedzają. Służy jako sygnał zaufania, który może zmotywować użytkowników do wypełnienia formularza kontaktowego lub zakupu produktu. Certyfikaty SSL chronią również dane klientów przed hakerami, co chroni  również Twoją firmę i markę. Jeszcze kilka lat temu zabezpieczenie to posiadały jedynie instytucje finansowe, dzisiaj jest to standard i jeden z wymogów Google dotyczący pozycjonowania SEO.
  • Projekt graficzny: ceny projektów mogą się różnić od siebie w zależności od stopnia zaawansowania technologicznego oraz ilości podstron, dla których miałby on zostać przygotowany. Inny koszt wyjdzie dla witryny, która będzie posiadać tylko stronę główna (onepage) ,a inny dla projektu zawierającego 5-10 podstron. 
  • Zaprogramowanie widoku podstron: Stworzenie projektu graficznego to już połowa sukcesu. Gdy już mamy wypracowany wygląd, czas przejść do jego zaprogramowania. Często też na tym etapie dochodzi uzupełnienie projektu w treści docelowe (projekt graficzny przeważnie posiada treści przykładowe), co wiąże się z dodatkowym kosztem za usługi copywritera oraz wykupieniem zdjęć np. z adobe stock. W zależności od ilości treści oraz grafik - cena ulegnie zmianie. 
  • Dodatkowe funkcjonalności: przy projektowaniu stron internetowych , funkcjonalności obejmują szereg funkcji, z których większość koncentruje się na zwiększeniu konwersji (pozyskaniu większej ilości klientów). W skład nich wchodzi m.in.: formularz kontaktowy, dodatkowa wersja językowa, wyszukiwarka, system rezerwacji, rejestracja/logowanie, newsletter, kalendarz, mapa interaktywna, forum internetowe.


Samodzielne stworzenie strony internetowej vs. profesjonalna agencja

Koszt stworzenia strony internetowej dla małej firmy zależy w dużej mierze od tego, czy Twoja firma tworzy ją we własnym zakresie, czy korzysta z doświadczenia profesjonalnej agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych.

Stworzenie strony internetowej z wykorzystaniem gotowych rozwiązań typu wix wiąże się ze zdecydowanie niższym kosztem ok 300-500zł, podczas gdy usługi agencji wahają się między 2-5tyś zł. Jednak oszczędnośc pięniedzy wiąże się z:

- samodzielnym wykonaniem pracy, która może znacznie wpłynąć na opóźnienie powstania strony internetowej; 
- wybraniem i konfiguracją hostingu wraz z podpięciem domeny oraz rozwiązaniem ewentualnych problemów technicznych. 
- zdobyciem wiedzy dotyczącej aktualnych trendów na rynku stron internetowych,
- samodzielnym stworzenie treści oraz grafik,
- kod strony najprawdopodobniej nie będzie najwyższej jakośc co może utrudnić jej pozycjonowanie bądź zwiększyć stawkę za kliknięcie przy reklamie Google Ads.

Mimo, że zainwestowanych będzie o wiele mniej pieniędzy, będzie się to wiązało z przeznaczeniem dodatkowych godzin na realizację strony, która w finalnej wersji może nie przynieść żadnych wymiernych korzyści. Pytanie, które musisz sobie zadać, brzmi:

Czy warto poświęcić tyle czasu na naukę obsługi narzędzia, zapoznanie się z trendami, stworzenie treści oraz zapoznanie się z technicznymi kwestiami dotyczącymi domeny oraz hostingu?

Jeśli odpowiedź nie jest twierdząca, pomyśl o zainwestowaniu w profesjonalne usługi projektowania stron internetowych https://ad-site.pl/. Zespół ekspertów składający się z grafików, programistów oraz copywriterów może pomóc Twojej firmie stworzyć piękną, nowoczesną i funkcjonalną witrynę, która umożliwi Twojej firmie dotarcie z ofertą do nowych klientów. Z biegiem czasu Twoja inwestycja w stronę internetową zwróci się sama.

Darmowa wycena kosztów stworzenia nowej strony internetowej dla Twojej firmy

Koszty stron internetowych dla małych firm zależą od wielu czynników: od preferencji projektowych po niezbędne funkcjonalności. Dlatego zachęcamy do skorzystania z kalkulatora wycen stron internetowych dostępnego na: https://ad-site.pl/kalkulator/

Wybierz parametry, które Cie interesują, a w przeciągu 24h otrzymasz bezpłatną wycenę na e-mail podany w formularzu.

Masz więcej pytań na temat kosztów profesjonalnego projektowania stron internetowych dla małej firmy?

Zadzwoń do naszej agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych dla małych i średnich firm pod numerem 663-810-812 lub skontaktuj się z nami mailowo na: kontakt@ad-site.pl , aby dowiedzieć się więcej.

Zbuduj z nami swoją wymarzoną witrynę!