Aktualności
Jak budować dobry wizerunek firmy?
2017-12-07
Prowadząc przedsiębiorstwo, jej sytuacja finansowa nie jest jedyną rzeczą, nad którą należy trzymać pieczę. Bardzo ważne są także dobra opinia klientów i renoma w lokalizacji, w której pojawiają się nasze produkty lub prowadzone są nasze usługi. Warto zdawać sobie z tego sprawę, ponieważ jeśli w okolicy można znaleźć konkurencję, która ma lepszą opinię – z dużą dozą pewności można podejrzewać, że klienci szybciej zwrócą się do tej firmy, o której słyszeli więcej pochlebnych słów lub która wywołuje silniejsze pozytywne emocje.
Przyjazna obsługa
Obsługa lokalu czy sprzedawcy naszego produktu muszą być świadomi, że odpowiednie zachowania zgodne z obyczajami i zasadami kulturalnego zachowania powinny być na porządku dziennym w miejscu pracy. Jednak to nie wystarczy.
Oprócz tego pracownicy muszą być schludni i powodować pozytywne wrażenia u klientów. Warto zwracać uwagę, jak klienci się czują w kontakcie z obsługą i jak sama obsługa się zachowuje.
Świadomość konsumencka – fundament wizerunku firmy
Jednak najpierw, żeby wywoływać odczucia, należy najpierw poinformować klienta, że w ogóle się istnieje! W związku z tym warto się pokazywać na różnych konferencjach i w miejscach, gdzie przebywają potencjalni klienci. Przed tym potrzeba jeszcze określić profil wspomnianego potencjalnego klienta – wiek, płeć czy zainteresowania. Dzięki temu o wiele łatwiej jest określić, gdzie firma powinna się pojawić, żeby móc odpowiedzieć na potrzeby.
Oprócz informowania o swoim istnieniu potencjalnym klientom warto też o tym przypominać już obecnym. Bardzo dobrym pomysłem w kontekście tego typu działań są…
Prezenty z logiem firmy
Logotyp firmy znajdujący się na podarunku dla klienta będzie przypominać o niej za każdym razem, kiedy będzie się korzystało z prezentu. Warto więc w takim razie pomyśleć o czymś, co będzie przydatne i często używane, dzięki czemu dana osoba nie zapomni o naszym produkcie lub usługach, które dla niej świadczyliśmy.
Idealnym pomysłem mogą być kalendarze biurkowe, które bardzo pomagają w pracy, jeśli chodzi o pilnowanie terminów i ogólne planowanie czasu pracy. W takim razie za każdym razem, kiedy klient będzie pracował przy swoim biurku, choćby zerknie na kalendarz, na którym będzie znajdowało się logo firmy, od której go otrzymał.
Dzięki temu wizerunek naszej firmy w odczuciu naszego klienta będzie bardzo pozytywny i z pewnością o nas nie zapomni, jeśli będzie chciał nas polecić komuś, kto będzie szukał odpowiedniej firmy do świadczenia usług z naszej branży!