Aktualności
Jak budować wizerunek firmy?
Utrwalenie pozytywnego wizerunku firmy to jedno z podstawowych zadań każdego działu marketingu. Przekłada się ono nie tylko na świadomość marki wśród bieżących klientów, ale też bezpośrednio wpływa na poziom przychodów i w znaczący sposób wspomaga zdobywanie nowych rynków. Niestety proces ten zazwyczaj kojarzy się z dużymi wydatkami reklamowymi, a taka wizja potrafi skutecznie zniechęcić przedsiębiorców. Na szczęście jest też kilka prostych, a jednocześnie bardzo efektywnych rozwiązań.
Problem skali
Domy mediowe kuszą perspektywą potężnych zysków mających być następstwem dużych strategii reklamowych. Oczywiście, logo firmy widoczne na banerach na terenie całego kraju przemawia do wyobraźni. Równie kuszące są kampanie medialne z udziałem gwiazd sceny lub dużego ekranu. Podnoszą prestiż, budują rozpoznawalność, te najbardziej oryginalne potrafią na długo zapaść w pamięć. Nie są jednak rozwiązaniem dla wszystkich. Duża skala i ogromny zasięg generują równie duże koszty. Przede wszystkim jednak duża skala nie zawsze jest głównym priorytetem reklamodawców.
Wartością trudną do przecenienia jest indywidualne dotarcie do klienta i wzbudzenie w nim poczucia więzi. W tym wypadku rozwiązania globalne mogą okazać się mniej skuteczne od działań mniejszych, ale mocno spersonalizowanych.
Każdy z nas lubi być obdarowywany, nawet najmniejszy prezent wzbudza uczucie sympatii, świadczy bowiem o tym, że ktoś o nas pamiętał i chciał na swój sposób wyróżnić. I o ile natarczywa reklama telewizyjna czy radiowa w dłuższym okresie potrafi zirytować i wzbudzić niechęć, o tyle ofiarowany drobiazg zawsze wzbudzi sympatię i uśmiech.
Co wybrać?
Wybór takich prezentów jest olbrzymi. Gadżety z nadrukiem od lat okupują czołowe pozycje; przodują kubki i filiżanki w ostatnich latach wspierane swoim młodszym rodzeństwem w postaci kubków termicznych. Koszulki i bluzy z nadrukiem cieszą się popularnością zarówno wśród pracowników, jak i klientów, stanowią przy tym żywą i skuteczną formę reklamy. Breloki, kalendarze, smycze, parasole - lista zdaje się nie mieć końca, jednak palmę pierwszeństwa zdecydowanie dzierżą przybory piśmiennicze. Nie ma w tym nic dziwnego, pomimo intensywnego rozwoju technologii, nadal chętnie sięgamy po kartkę i coś do pisania.
Długopisy i pióra z grawerem lub nadrukiem to gadżety mogące pełnić funkcję prezentu nie tylko użytecznego, ale też ładnego, niekiedy wręcz eleganckiego. Współczesne techniki zdobnicze pozwalają na uzyskanie niezwykłych efektów nawet przy małych nakładach produkcyjnych. Atrakcyjna forma połączona z wysoką jakością zachęca do częstego używania, każdego dnia budząc pozytywne skojarzenia z firmą, której logo widnieje na długopisie lub piórze. Wykorzystanie potencjału akcesoriów biurowych jest nie tylko rozwiązaniem prostym, ale też skutecznym. Oferuje przy tym niezwykle korzystny stosunek ceny do uzyskanego efektu.
Długopis z miejscem na grawer / fot. rodar.pl