Aktualności
Jak nie przegrać z konkurencją dzięki marketing automation?
Jeśli biznes w internecie, a ambicja nie pozwala Ci ciągle zostawać w tyle za konkurencją, temat marketing automation powinien Cię jak najszybciej zainteresować. Z tego krótkiego opracowania dowiesz się, o co tak naprawdę chodzi w automatyzacji marketingu, dlaczego warto się na nią zdecydować i na jakiej podstawie wybrać oprogramowanie do swojej firmy. Gotowy? Zaczynajmy!
Klient potrzebuje poczuć, że o niego dbasz
W czasach nieustającej konkurencji, którą da się już zauważyć w zasadzie w każdej branży, przedsiębiorca musi szukać rozwiązań pozwalających mu się wyróżnić i być choć o krok przed rynkowymi rywalami. Walka za pomocą ceny, jakości towarów i usług oraz wizerunku firmy mają oczywiście niebagatelne znaczenie. Jednak filarem działania każdego biznesu - a zwłaszcza biznesu internetowego - są klienci. To w zasadzie oni decydują o być albo nie być danej firmy i dlatego to oni powinni zawsze być stawiani w centrum każdej decyzji, którą podejmuje się w organizacji.
Dzisiejsi klienci są bardzo wymagający (każdy z nas doskonale o tym wie, analizując samego siebie). Mają dostęp do ogromnej ilości konkurencyjnych produktów i usług, wymagają działań jak najbardziej dopasowanych do ich potrzeb i oczekiwań. Takie dopasowanie - przy jednoczesnym usprawnieniu pracy marketingowców i sprzedawców - osiągnąć pozwala właśnie automatyzacja marketingu.
Marketing automation - co to takiego?
Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, to nic innego, jak specyficzny sposób prowadzenia działań marketingowo-sprzedażowych, za pomocą specjalistycznego oprogramowania, którego zadaniem jest usprawnienie pracy firmy, przede wszystkim w tych dwóch, nierozłącznych aspektach.
Mówiąc prościej, marketing automation to narzędzie pozwalające w prosty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, nawiązać z nimi relację i utrzymać ją na tyle, by wygenerowane zostały leady sprzedażowe. Oprogramowanie działa na bazach danych i z łatwością można je zintegrować z innymi systemami, z których korzysta się w firmie, np. z CRM.
Dlaczego powinieneś postawić na automatyzację marketingu?
Poza tym, że marketing automation pozwala stworzyć u odbiorcy wrażenie przygotowania danego komunikatu czy oferty dokładnie pod jego preferencje, ma też wiele dodatkowych zalet, z powodu których warto korzystać z tego typu oprogramowania:
- bazy danych z systemu marketing automation można integrować z bazami danych innych narzędzi, np. CRM i dzięki temu zdobywać jeszcze szerszą wiedzę na temat każdego aktualnego i potencjalnego klienci;
- oprogramowanie marketing automation zdecydowanie ułatwia i przyspiesza prace związane z marketingiem i sprzedażą, a także sprawia, że te procesy stają się jeszcze bardziej efektywne, a ich rezultaty - jeszcze bardziej dochodowe;
- automatyzacja marketingu pozwala docierać z komunikacją dopasowaną do momentu ścieżki zakupowej, na której znajduje się dany klient, dzięki czemu zwiększa prawdopodobieństwo wzbudzenia u niego zainteresowania i utrzymania go, jako stałego, lojalnego konsumenta, a nawet ambasadora marki;
- marketing automation pozwala przeanalizować krok po kroku zachowanie każdego klienta i szybko wdrożyć skuteczne działania naprawcze w miejscu, w którym jego kontakt z marką się urwał.
Więcej informacji na temat wdrażania systemów typu marketing automation oraz osiągania dzięki nim przewagi rynkowej nad konkurencją przeczytasz na Businessweb.