Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak przywiązać do siebie klienta - 7 skutecznych sposobów

Jak przywiązać do siebie klienta - 7 skutecznych sposobów
2024-01-23


Jaki jest najważniejszy cel każdej firmy? Oczywiście sprzedaż produktów i usług. Dotarcie do nowego klienta wymaga czasu i pieniędzy. O wiele bardziej opłacalne jest więc nawiązanie długofalowej współpracy, dzięki której klient z własnej woli wielokrotnie sięga po nasze produkty czy usługi. Wymaga to wypracowania strategii marketingowej opierającej się na zaufaniu, wysokiej jakości i na dodatkowych korzyściach. Co można zrobić, aby klient nawet nie szukał alternatyw u konkurencji? Czy zawsze będzie to wymagało dużych nakładów finansowych?

 

Mały gadżet – wielki sukces

Nowego klienta warto przywitać podarunkiem. Dobrą praktyką jest dodawanie gadżetu reklamowego do pierwszego zamówienia. Nie powinno to być nic drogiego – w końcu na sprzedaży masz zyskiwać, a nie tracić. Doskonałym wyborem jest gratis dość tani, a przy tym funkcjonalny i estetyczny, taki jak kubek. Obecnie techniki nadruku umożliwiają umieszczenie na nim grafiki cieszącej oko i przypominającej o firmie. Liczne modele oraz przykładowe realizacje znajdziesz na stronie polskiego producenta kubków reklamowych: https://ceramika-reklamowa.com.pl.

 

Troska nie tylko przed, ale i po zakupie

W badaniach konsumenckich ankietowani często podkreślają, że czują się wykorzystywani przez firmy, które interesują się nimi wyłącznie do momentu zakupu. To wyraźna wskazówka dla przedsiębiorców. Klienci oczekują poważnego traktowania. Chcą wiedzieć, że są dla firmy ważni. Prostym i skutecznym rozwiązaniem jest wdrożenie w działalność marketingową obsługi posprzedażowej. Jakiś czas po zakupie warto skontaktować się z konsumentem i dopytać, czy jest on zadowolony z zakupu, czy poleciłby dany przedmiot znajomym, co należy ulepszyć. Dzięki temu klient ma poczucie, że jego opinia i komfort są dla sprzedawcy naprawdę ważne.

 

Komunikacja marketingowa jako przypominajka

Przedsiębiorca powinien postawić się w sytuacji konsumenta, którym przecież sam jest w odniesieniu do produktów innych firm. Każdego dnia dokonujemy zakupów, korzystamy z oferty wielu marek. Nie sposób pamiętać nawet o wszystkich tych, które lubimy. To dlatego warto regularnie odzywać się do klientów. Świetnie sprawdza się newsletter oraz aktywność w mediach społecznościowych. Należy zachować umiar – natrętne wysyłanie maili czy spamowanie SMS-ami może przynieść odwrotny skutek.

 

Prezenty i życzenia na specjalne okazje

Przywiązanie do marki może rozwinąć się tylko wtedy, gdy klient będzie się czuł ważny. Dobrym sposobem na okazywanie mu zainteresowania będzie wręczanie drobnych upominków lub wysyłanie spersonalizowanych życzeń z różnych okazji. Najczęściej są to święta, ale jeśli klient wyraził zgodę na podanie danych osobowych i wskazał swoją datę urodzenia, świetnym krokiem jest celebrowanie jego urodzin. Już SMS czy mail z życzeniami sprawi, że chętniej wróci do ciebie podczas kolejnych zakupów.

 

Promocje, rabaty i programy partnerskie

Chyba nic tak nie denerwuje stałych klientów, jak promocje kierowane wyłącznie do nowych. To najczęstsza przyczyna frustracji i szukania sprawiedliwości u konkurencji. Poza ofertami specjalnymi dla nowych klientów, uwzględnij zatem również programy partnerskie czy specjalne rabaty dla osób, które już korzystają z twojej oferty. Może to być np. specjalna cena, niewielki, stały rabat, darmowa wysyłka albo gratis do co któregoś zamówienia.

 

Firmowe eventy dla klientów

Swoich najważniejszych klientów dobrze jest zaprosić raz w roku na imprezę. Może być ona organizowana z okazji kolejnej rocznicy istnienia firmy, świąt, wakacji czy dnia istotnego dla branży. Najważniejsze jest wytworzenie bliższej więzi z kupującym, który poczuje się w ten sposób doceniony i jeszcze chętniej będzie korzystał z twojej oferty.

 

Barter – biznesowe małżeństwo

W przypadku klientów B2B, świetnym sposobem jest obustronne przywiązanie – np. poprzez rozliczenia barterowe albo wspólne realizowanie przedsięwzięć dla innych klientów. W tej sposób obie firmy mogą liczyć na specjalne traktowanie i mają pewność, że są dla siebie nawzajem priorytetowe.

 

Poza firmami oferującymi bardzo niszowe produkty, większość przedsiębiorstw musi liczyć się z konkurencją. Aby klient ponownie wybrał właśnie nasze wyroby, trzeba z nim zbudować długofalową relację, dać mu coś więcej niż wszyscy inni. Dzięki wypracowaniu strategii marketingowej nastawionej na budowanie stabilnego grona klientów, zyskujemy pewność, że wróci do nas ponownie – nawet w sytuacji, gdy produkt konkurencji będzie równie dobry czy nieco tańszy.