Aktualności
Jak samodzielnie wypozycjonować stronę w Google?
Łatwo jest powiedzieć o sobie, że jest się pozycjonerem. Niestety, pozycjonowanie stron WWW nie jest takie proste i wymaga sporo przygotowania. Niemniej, podstawowe czynności pozycjonerskie może wykonać każdy, kto choć trochę zna się na funkcjonowaniu witryn WWW i wyszukiwarki Google.
Pozycjonowanie stron internetowych to pojęcie zbyt szerokie, by dokładnie opisać je w jednym, w miarę zwięzłym artykule. W pewnym sensie jest to ciąg procesów, w ramach których Użytkownik może poprawić swoją pozycję w Google, uzyskując w ten sposób zwiększony ruch na stronie.
SEO, czy SEM?
Żeby ustalić, czym tak naprawdę jest SEO, trzeba dowiedzieć się, czym ono nie jest. Wiele osób (nawet z branży) często myli te pojęcia, ujmując je pod wdzięczną nazwą pozycjonowania stron internetowych. Niemniej SEO, to nie to samo, co SEM. O ile w pierwszym przypadku mówimy o pozycjonowaniu sensu stricte o tyle SEM jest czymś więcej, gdyż obejmuje również prowadzenie kampanii reklamowych. Przykładowe Google Ads, będzie więc czymś więcej niż SEO, gdyż swoim zakresem wychodzi ono znacznie dalej, niż pozycjonowanie stron w Google.
Pozycjonować samodzielnie, czy z kimś?
Pozycjonowanie stron WWW może być realizowane samodzielnie, bądź z wykorzystaniem firmy zewnętrznej, która zrobi to w profesjonalny sposób. Pierwsza metoda jest zwykle wykorzystywana w przypadku małych, w pewnym sensie niszowych blogów. W takich przypadkach, pozycjonowanie strony w Google będzie ograniczało się do najprostszych czynności, których można "wyuczyć się" za pośrednictwem zwykłych, internetowych samouczków.
Wykorzystanie do pozycjonowania strony WWW bardziej profesjonalnych podmiotów, sprawdzi się wszędzie tam, gdzie "chodzi o dużą kasę". Dotyczy to zwłaszcza profesjonalnych portali, których istnieje uzależnione jest od pozyskiwanych z tego tytułu środków.
Jak wypozycjonować stronę w sposób samodzielny?
Samodzielne pozycjonowanie stron w Google, powinno opierać się na kilku podstawowych etapach.
1. Etap I: Opracowanie strategii
Etap ten polega na doborze optymalnych rozwiązań, mających służyć pozycjonowaniu witryny. W ramach doboru strategii, pozycjonowanie stron WWW opiera się przede wszystkim na szukaniu odpowiednich słów kluczowych, przeanalizowaniu konkurencji i planowaniu budowy linków.
2. Etap II: Optymalizacja witryny
Na tym etapie, pozycjonowanie stron internetowych polega na optymalizacji strony od wewnątrz (np. znaczniki meta, robots txt itd). Czynnikiem najważniejszym, jest poprawa indeksacji stron przez roboty wyszukiwarki.
3. Etap III: Optymalizacja treści
Etap ten polega na poprawie treści strony, pod kątem wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron w Google to też konieczność uporządkowania słów kluczowych a także formatowania tekstu.
4. Etap IV: Pozyskiwanie linków
Najskuteczniejszą metodą link buildingu, jest tworzenie wysokiej jakości artykułów, w których zamieszcza się linki do stron zewnętrznych (o wysokiej pozycji). Jest to działanie kosztowne, ale i opłacalne.
5. Etap V: Pozyskiwanie treści
Pozycjonowanie stron WWW nie może obyć się bez pozyskiwania nowych słów kluczowych i wysokiej jakości tekstu (w formie eksperckiej).
Gdy wszystkie powyższe etapy zostaną ukończone, przyjdzie czas na analizę uzyskanych w ten sposób wyników. W ramach pozycjonowania stron internetowych, być może trzeba będzie wrócić do jednego z powyższych kroków.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat każdego z tych etapów, koniecznie przeczytaj wpis na blogu o tytule: "Czym jest pozycjonowanie stron w Google? Kompendium wiedzy". Znajdziesz tam wszystkie niezbędne informacje na ten temat.