Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak skutecznie i tanio reklamować sklep internetowy?

Jak skutecznie i tanio reklamować sklep internetowy?
2019-07-31


Właściciele nowych sklepów internetowych i stron e-commerce często żywią błędne przekonanie, że aby ruszyć na serio z promocją sklepu internetowego, konieczny będzie gigantyczny budżet. Sporo się pisze o kluczowym znaczeniu reklam typu AdWords i Facebook Ads, co oczywiście jest prawdą, jednak niekoniecznie trzeba wyłożyć sporą sumę, aby zaistnieć sprzedażowo w Internecie. Sklep internetowy, by był uczęszczaną przestrzenią zakupów powinien przykuwać uwagę potencjalnych klientów. To podstawa. Oprócz kosztownych rozwiązań promocyjnych istnieje także klika sprawdzonych sposobów na reklamę sklepu internetowego. Na pewno nie zaszkodzi ich wypróbowanie, a pieniądze na promocję można będzie rozsądnie i stopniowo inwestować, oszczędzając środki, czas i energię właściciela sklepu internetowego. A przecież o racjonalną ekonomię tu chodzi!

Chcesz zaprosić klientów do swojego sklepu internetowego, reklamuj się na swoim blogu! 

Bardzo skuteczną reklamą sklepu internetowego jest umieszczanie anonsów, wpisów i przekierowań na blogu sklepu internetowego. Malkontenci twierdzą, że to żmudna i niemiarodajna praca, jednak badania marketingowe pokazują, że systematycznie prowadzone blogi z rzetelną zawartością, przynoszą świetne efekty. Stara, dobra zasada skutecznej reklamy mówi, że systematyczność i rzetelność popłaca. Nie inaczej jest w przypadku sklepu internetowego. Chcesz go rozwijać: bloguj regularnie i interesująco. Umieszczaj też wymienne wpisy u zaprzyjaźnionych partnerów w działaniu, nawet jeśli są to osoby prywatne jedynie dodające linki do Twojego sklepu internetowego, dzięki takim działaniom sklep żyje w Sieci. Badania sprzedażowe potwierdzają również, że osoby prywatne polecające sklepy internetowe są najbardziej wiarygodne dla potencjalnych klientów, gdyż jako konsumenci lubimy więzi rodzinne i przyjacielskie. A zatem: bloguj o swoich produktach i korzystaj też z zaprzyjaźnionych przestrzeni blogowych. Warto!

Facebook i inne social media to dzisiejszy rynek aktywności kupujących!

Reklama sklepu internetowego w social mediach także może odbyć się o własnych siłach, bez gigantycznych nakładów początkowych. Oczywiście, jeśli już na początku działalności sklepu internetowego wyłożyć możemy pewne środki na zakup usługi reklamowej na Facebooku, Twitterze lub Instagramie, może być nam łatwiej z dotarciem do klientów, jednak z zasady możliwe jest też skuteczne reklamowanie się poprzez bezpłatne posty udostępniane chociażby przez życzliwych znajomych. Osobnym sposobem na skuteczną reklamę sklepu internetowego będzie też skonfigurowanie własnej witryny firmowej w Google+. Celem takiej aktywności jest wyszukiwanie się naszego sklepu przez podstawowe, popularne wyszukiwarki oraz Mapy Google. Profil Google+ jest przy tym tak łatwy w obsłudze, jak inne profile społecznościowe, a pozwala on docierać do dobrze sprofilowanej grupy odbiorców. Niezależnie więc od rodzaju social mediów, a najlepiej jednocześnie w każdym z nich, reklama sklepu internetowego przygotowana tą metodą zbliża nas do kolejnych sukcesów sprzedażowych. Pamiętajmy zatem, że im więcej technik i metod reklamowych, tym więcej szans na sukces!

Magia tradycyjnych, analogowych wizytówek dołączanych do zakupionych produktów!

Jak uczy nas mądrość ludowa "diabeł tkwi w szczegółach", a w promocji sklepu internetowego detale są naprawdę ważne. Do polecanych chwytów przywiązywania się klientów do naszego sklepu internetowego należy dołączanie do przesyłanych produktów eleganckich wizytówek sklepu. Mogą to być tradycyjne karty wizytowe lub na przykład zakładki do książek albo małe notesiki z nadrukowanymi danymi teleadresowymi. Zadowolony klient sięgnie po taki gadżet poszukując następnego produktu, a może przekaże go też rodzinie i znajomym. Faktem jest, że w czasach dominacji wirtualnej przestrzeni - paradoksalnie - do łask wracają stare, dobre analogowe drobiazgi. W przypadku sklepu internetowego taki drobiazg reklamowy jest niezwykle ujmujący.

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem urządzeń mobilnych to już norma!

I jeszcze jeden bardzo ważny chwyt reklamowy wspierający dobrą, skuteczną reklamę naszego sklepu internetowego, czyli optymalizacja wizerunku sklepu wykonana pod kątem urządzeń mobilnych. Warto poprosić rodzinę i znajomych, żeby obejrzeli naszą ofertę używając do tego telefonu komórkowego lub smartfona i podzielili się z nami swoimi uwagami. Czy produkty są dobrze opisane? Czy ich zdjęcia są wystarczająco zachęcające? Te i inne spostrzeżenia naszych, nawet darmowych i amatorskich, testerów, pomogą nam spojrzeć na nasz sklep oczami potencjalnego klienta. A przecież o jego uwagę i decyzje zakupowe toczy się nasza gra reklamowa! Warto wygrywać solidną, rzetelną i konsekwentną pracą reklamową wizytę klienta w naszym sklepie internetowym.