Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak skutecznie reklamować swoją firmę?

Jak skutecznie reklamować swoją firmę?
2022-04-25


Reklama dźwignią handlu, a przy tak rozwiniętej konkurencji najważniejsze jest dobre zaprezentowanie swojej firmy. Niezależnie od oferowanych usług lub form sprzedaży. Wiele sklepów internetowych, aby zachęcić klientów, wkłada do paczek ulotki, próbki kosmetyków, czy małe gifty, które pokażą, że warto u nich zamówić ponownie. Jak zachęcić klienta do skorzystania z usług firmy lokalnej i nie decydować się na sztampowe rozwiązania?

Najważniejsza jest dobrze opracowana strategia

W skutecznych działaniach promocyjnych kluczową rolę odgrywa odpowiednia strategia marketingowa, która pozwala nam posegregować wszystkie działania podejmowane w ramach reklamy, obrać kierunek i postawić na długoterminowe realizowanie efektywnej kampanii. Sprawdza się to najlepiej w przypadku reklamy lokalnej firmy obracającej się w branży usługowej.

Dlaczego kładziemy taki nacisk na opracowanie strategii? Ponieważ możesz mieć najbardziej dopracowaną kampanię z wysokiej jakości materiałami graficznymi, a dalej nie uzyskać żadnych wymiernych korzyści w postaci stałego pozyskiwania klientów. Do tego chaos i nieznajomość tego, jakie działania przynoszą największe zyski, sprawia, że nie wiesz, w co przestać inwestować i jak rozplanować budżet na kampanię.

Przede wszystkim nie możesz zamykać się na jeden sposób docierania do potencjalnych klientów. Nie istnieje jedyny i magiczny sposób na skuteczną reklamę, która przyciągnie tysiące odbiorców. Ważne są działania w internecie, ale równie istotne jest wyjście poza social media i promowanie się lokalnie. Ludzie bardzo chętnie dzielą się między sobą informacjami na temat dobrej obsługi i czynią tym samym bardzo dobry kanał reklamy, a to zadziała pod warunkiem, że dopracujemy każdy z elementów strategii marketingowej.

Jak stworzyć wyjątkową reklamę?

Reklamowanie firmy lokalnej nie powinno się kończyć w internecie. Wręcz przeciwnie! W przypadku lokalnego świadczenia usług najlepiej jest stawiać również na reklamę za pomocą szyldów, ulotek itp. Idealną opcją byłoby połączenie i dopasowanie działań podejmowanych w internecie oraz poza nim, aby stanowiły jednolitą całość.

Zlecenie wydrukowania customowych kart pocztowych, które będą unowocześnioną formą ulotki. Umieścisz tam logo swojej firmy, utrzymasz w dedykowanej kolorystyce i dodatkowo dopasujesz elementy tak, aby zmieścił się tam imienny kod rabatowy, próbka kosmetyku lub wizytówka z aktualną ofertą. Innym pomysłem może być sponsorowanie lokalnych wydarzeń, aby zaprezentować swoją firmę jak najszerszej publice, a zaciekawione osoby będą mogły zapoznać się bliżej z Twoją ofertą usług lub asortymentem sklepu.

A może tak chwytliwa reklama w radio? Zabawna i wpadająca w ucho z pewnością przyciągnie klientów. Zaliczamy go do kreatywnych sposobów reklamy, ponieważ w radio słyszy się głównie reklamy leków lub dużych sklepów, a wymyślenie ciekawego i nietuzinkowego pomoże pozyskać uwagę i zapaść ludziom w pamięć.

Wszystkie wymienione działania można połączyć z innymi krokami strategii marketingowej, nawet tej, która jest realizowana z pomocą social mediów. Próbuj swoich sił i współpracuj z zawodowcami, a na pewno unikniesz kosztownej porażki!