Aktualności
Jak szybki hosting wpływa na konwersję sklepu internetowego?
Nie wszyscy właściciele sklepów internetowych wiedzą, że szybkość strony i hosting mają bezpośredni wpływ na konwersję i ilość zrobionych zakupów. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, jak hosting wpływa na konwersję w sklepie internetowym. Jeśli zależy Wam na lepszych statystykach sprzedaży, to koniecznie czytajcie dalej.
Czy hosting wpływa na konwersję sklepu internetowego?
Najpierw powinniśmy zacząć od tego, czym jest konwersja, a odnosi się ona do skuteczności w sprzedaży. Współczynnik konwersji to ilość zrobionych zakupów w stosunku do liczby użytkowników odwiedzających dany sklep internetowy. A co takiego konwersja ma wspólnego z szybkim hostingiem? Otóż to szybkie działanie strony internetowej bezpośrednio zwiększa konwersję. Internauci rezygnują z robienia zakupów online, jeśli strona działa powolnie, wolą zrobić je u konkurencji, która nie ma problemów z szybkością sklepu internetowego. Okazuje się, że każda sekunda opóźnienia sprawia, że możemy stracić klientów. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego hostingu, dzięki niemu możemy zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Szybkie hostingi dla e-commerce znajdziemy m.in. na seohost.pl, są one oparte na najszybszych dyskach SSD NVMe Dzięki wykorzystaniu technologii NVMe, strony internetowe mogą ładować się znacznie szybciej, co pozwala utrzymać uwagę użytkowników i minimalizować wskaźnik odrzuceń.
Jak przyspieszyć stronę sklepu internetowego?
Jeśli zależy nam na przyspieszeniu strony internetowej, to przede wszystkim powinniśmy wybrać dobry i sprawdzony szybki hosting. Warto jednak także zadbać o optymalizację strony, kompresowanie plików HTML na serwerze czy o usuwaniu niepotrzebnych wtyczek, bo te również mogą spowalniać działanie sklepu internetowego. Żeby przyspieszyć stronę internetową, warto także rozważyć:
- optymalizację obrazów,
- lazy loading,
- caching.
Implementacja tych strategii może znacząco przyspieszyć stronę sklepu internetowego, poprawiając doświadczenie użytkownika i zwiększając potencjał konwersji. Pamiętaj, że optymalizacja strony to proces ciągły, który wymaga regularnego ulepszania.
Jakie inne czynniki wpływają na konwersję w e-commerce?
Na czynnik konwersji wpływa wiele rzeczy, nie tylko szybkość ładowania sklepu internetowego. Warto zwrócić także uwagę na UX strony internetowej, tak by była ona przyjazna dla użytkownika. Jednakże to tylko jeden z wielu elementów mających wpływ na konwersję. Inne czynniki, które również mogą wpływać na liczbę zakupów to np. pozycja strony WWW w Google, użytkownicy będą chętniej robić zakupy na stronach, które rankują dość wysoko. Ponadto, inne elementy, takie jak opinie klientów, jakość zdjęć produktów, możliwości personalizacji oferty, promocje i rabaty, a także jasne i transparentne informacje o kosztach wysyłki i opcjach zwrotu, mogą również znacząco wpływać na decyzje zakupowe użytkowników.
Mamy nadzieję, że udało nam się wyjaśnić, w jaki sposób szybki hosting wpływa na działanie strony internetowej. Naszym zdaniem zdecydowanie warto zainwestować w szybki hosting, ponieważ może on bezpośrednio wpływać na czynnik konwersji. A co Wy o tym myślicie? Dajcie znać!