Aktualności
Jak wybrać skuteczne upominki reklamowe?
Produkty promocyjne są markowymi prezentami, na których widnieje nazwa i/lub logo Twojej firmy. Są jedną z najstarszych form marketingu, reklamy i brandingu. Są również jednym z najlepszych sposobów, aby zainteresować marką potencjalnych klientów. Dzięki nim nie musimy wydawać mnóstwa pieniędzy na skuteczną reklamę.
Musimy jednak pamiętać o trzech kluczowych czynnikach. Każdy upominek reklamowy powinien być:
- przydatny dla odbiorcy,
- istotny dla marki,
- dobrze reprezentować Twoją firmę.
Przydatne upominki reklamowe
Upominki reklamowe znajdziemy w Internecie. Jednym ze świetnych sklepów z takimi upominkami i gadżetami jest Versus-Reklama.pl. Wybór jest naprawdę szeroki i z pewnością znajdziesz coś idealnego dla swojej firmy.
Aby skutecznie zareklamować swoją markę, wybierz upominek przydatny dla odbiorcy. Wtedy będzie chciał go wziąć i z niego korzystać. Targi są jednym z najpopularniejszych miejsc, w których firmy rozdają upominki promocyjne. Niezależnie od tego, czy jest to niedrogi długopis, czy droższy przedmiot, ryzyko jest takie samo. Osoba obdarowana nie może go wyrzucić i ma z niego korzystać.
Badania wykazały, że z przydatnego przedmiotu klient korzysta średnio rok-trzy lata. Istnieje więc duża szansa, że nie tylko on zainteresuje się Twoją marką, ale też jego znajomi i rodzina. Korzystanie z takiego produktu jest pozytywną rekomendacją dla Twojej firmy. Oczywiście takie upominki są wykorzystywane nie tylko na targach. Mogą być dołączane za darmo do innego produktu. Restauracje i sklepy często wręczają je swoim klientom, aby zachęcić ich do częstszego powrotu.
Upominki idealnie dopasowane do marki
Pamiętaj, by wybrać upominki perfekcyjnie dopasowane do Twojej marki. Zwróć też uwagę na ich jakość. Długopisy są popularnymi upominkami, jeśli jednak Twoja firma nie ma nic wspólnego z pisaniem, lepiej wybierz coś innego. Jeśli chcesz wybrać coś innego niż tradycyjny długopis, notatnik lub magnez, zapoznaj się z poniższymi przykładami:
- Krem przeciwsłoneczny z logo gabinetu, jeśli jesteś dermatologiem lub kosmetyczką.
- Spersonalizowany zestaw pierwszej pomocy, jeśli prowadzisz szpital lub klinikę.
- Papier makulaturowy z recyklingu, jeśli Twoja firma jest związana z ekologią.
- Pendrive, etui lub uchwyt z logo, jeśli działasz w branży elektronicznej.
- Szczotki, grzebienie, lakiery z logo, jeśli prowadzisz salon fryzjerski.
- Akcesoria, np. szaliki, apaszki i rękawiczki, jeśli prowadzisz sklep odzieżowy.
Upominki dobrej jakości
Pamiętaj, aby zawsze wręczać upominki wysokiej jakości. Badania pokazały, że prezenty mogą poprawić opinie klientów o naszej firmie. Jednak wadliwy lub strasznie tani upominek może wywrzeć negatywne wrażenie, nawet jeśli jest darmowy. Dlatego lepiej zainwestować w produkt promocyjny trochę lepszej jakości. Wtedy będzie skutecznie reklamował Twoją firmę.
Wybierając upominek, pamiętaj o tych trzech zasadach. Wtedy wywoła pożądany efekt. Wiele osób twierdzi, że otrzymywanie takich upominków zwiększa pozytywne wrażenia na temat marki. Dlatego pamiętaj o tym narzędziu reklamowym.