Aktualności
Jak zaprojektować logo firmy? 3 ważne zasady
Dobrze zaprojektowane logo szybko zapadnie klientom w pamięć i pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność marki. Jednak stworzenie unikalnego znaku graficznego nie zawsze jest proste. Logo powinno nawiązywać do działalności firmy, a jednocześnie musi być modne i interesujące dla potencjalnego odbiorcy. Jak przygotować atrakcyjny projekt?
Logo firmy to znak rozpoznawczy, który pojawia się na stronie internetowej, wizytówkach i innych materiałach marketingowych. Podczas tworzenia projektu, trzeba wziąć pod uwagę aktualnie obowiązujące trendy, konkurencję i specyfikę danej branży. W przygotowaniu profesjonalnego logo firmowego może Ci też pomóc doświadczony grafik freelancer. Poznaj 3 ważne zasady tworzenia firmowego znaku graficznego!
Postaw na prostotę i oryginalność
Firmowe logo może przybrać różną formę. Obecnie marki bardzo często wykorzystują proste znaki słowne, pojedyncze litery, akronimy nazw firm lub produktów oraz uniwersalne symbole. W tym procesie istotne jest, aby wybrać grafikę, która będzie czytelna i łatwo zapadnie w pamięć. Jednocześnie logo powinno być oryginalne i absolutnie nie może stanowić kopii znaku graficznego innej firmy.
Aby osiągnąć taki efekt, należy unikać dużej ilości detali i warto ograniczyć liczbę kolorów do maksymalnie trzech. Kształt logo powinien być możliwie jak najprostszy, dlatego wiele firm bazuje na figurach geometrycznych lub podstawowych symbolach graficznych takich jak serce, koniczyna, plus, strzałka czy dom. Znak graficzny musi być również ciekawy, powinien zaskakiwać odbiorcę i znacząco wyróżniać się na tle konkurencji.
Sprawdź, czy logo jest zrozumiałe dla potencjalnego odbiorcy
Jeśli chcesz zaprojektować naprawdę dobre logo, to przygotuj kilka prototypów i zaprezentuj je potencjalnemu odbiorcy. Możesz poprosić o konsultację grupę znajomych, rodzinę lub osoby, które aktywnie udzielają się na jednym z branżowych forów. Informacja zwrotna pomoże Ci spojrzeć na Twoje logo z zupełnie nowej perspektywy i pomoże Ci w podjęciu ostatecznej decyzji. Dobrym pomysłem będzie również wydrukowanie logo na kartce i oglądanie go z różnych odległości. Dla uzyskania pełniejszego obrazu możesz je też odbić i obrócić lub przygotować negatyw. Jeśli nie czujesz się przekonany do swojego pomysłu, to warto także poeksperymentować z innymi kolorami.
Poproś o pomoc specjalistę
Profesjonalnie przygotowane logo firmowe będzie miało duży wpływ na wyniki Twojej firmy. Posiadanie własnego znaku graficznego jest szczególnie ważne w przypadku sprzedaży różnego rodzaju produktów. Jeśli nie masz doświadczenia w tym zakresie i nie wiesz, jak obsługiwać podstawowe programy graficzne, to poproś o pomoc specjalistę. Grafik freelancer przeanalizuje Twoją sytuację i przygotuje dla Ciebie atrakcyjne propozycje. W ten sposób zaoszczędzisz czas i zyskasz pewność, że logo zostanie dobrze odebrane zarówno przez klientów, jak i partnerów biznesowych.
Atrakcyjne logo sprawi, że Twoja firma będzie rozpoznawalna w branży, dzięki czemu szybciej osiągniesz sukces. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na przygotowanie znaku graficznego, który wyróżni Cię na rynku i pomoże w uzyskaniu przewagi nad konkurencją.