Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak zaprojektować ulotkę: przewodnik

Jak zaprojektować ulotkę: przewodnik
2018-05-10


Zaprojektowanie reklamy, która skutecznie przyciągnie uwagę, wcale nie jest prostą sprawą. Wiele przedsiębiorstw robi to źle, przez co ich ulotki od razu, bez czytania, lądują w koszu na śmieci. Aby mieć pewność, że Twoje działania przynoszą pożądany skutek, musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Oto one:

  1. Jakich kolorów chcesz użyć?

    Odważne i jasne kolory z pewnością przyciągną uwagę ludzi, ale należy pamiętać o tym, by projekt pasował do twojej marki, branży i grupy docelowej. I tak na przykład jaskraworóżowy kolor doskonale nada się do promocji sklepu z zabawkami, ale już nie jako reklama zakładu pogrzebowego. Pomyśl chwilę o tym, jakie kolory mogą wzmocnić twój przekaz. Jaki jest twój styl i styl twoich klientów? Czy twoja firma ma się kojarzyć z prostotą i elegancją, czy żywiołowością i różnorodnością?

  2. Jak się zaprezentować?

    Niezależnie od tego, jaki jest przekaz na twojej ulotce, musisz upewnić się, że czytelnik wie, skąd ten przekaz pochodzi. Zastanów się, co sprawia, że ludzie pamiętają twoją firmę i wiedzą, czym się ona zajmuje. Pamiętaj o zamieszczeniu logo firmy, sloganu, adresu internetowego oraz wszystkich innych istotnych danych. Może charakterystyczną czcionkę lub ilustrację? Coś, co sprawi, że twoja marka zapisze się w pamięci klientów i z czym zawsze już będzie się kojarzyć.

  3. Jaki ma być przekaz?

    Podczas tworzenia treści reklamowej, pomyśl o tym, jaka jest główna wiadomość, którą chcesz przekazać swoim odbiorcom. Czy będzie to twój slogan? A może twoja oferta albo informacja o promocji? Pamiętaj, że główna wiadomość powinna być krótka i zapadająca w pamięć, a także czytelna dla każdego. Kiedy już wybierzesz kluczowy tekst,  zdecyduj, jakie informacje muszą znaleźć się w folderze reklamowym i w jakiej kolejności powinny się pojawić. Czy cokolwiek może zostać pominięte, jeśli okaże się, że nie ma wystarczająco dużo miejsca?

  4. Czy ulotka musi mieć określoną wielkość lub kształt?

    Ulotki zwykle mają podobne formaty. Nie zawsze musi tak jednak być. Możesz na przykład zdecydować, że kształt i rozmiar broszur ma być czymś, co wyróżni twoją firmę. Albo, jeśli na przykład chcesz sprzedać produkt luksusowy i masz dużo informacji do przekazania, może powinieneś pomyśleć o większym formacie? A może wolałbyś bardziej kreatywne rozwiązanie, które pozwoli odbiorcom na interakcję z twoim przekazem – chociażby poprzez składanie czy rozkładanie, używanie reklamówki do jakiegoś praktycznego celu, na przykład jako zakładki do książki?

  5. Jakie ulotki się tobie podobają?

    Żeby mieć pojęcie o tym, co zwróci uwagę potencjalnych klientów, zastanów się nad tym, jakie ulotki przyciągają twój wzrok. Co sprawia, że niektóre z nich czytasz, a inne wyrzucasz do śmieci? Jakie kolory do ciebie przemawiają i jak jest sformułowany przekaz, który najbardziej na ciebie oddziałuje? Kiedy już znajdziesz odpowiedzi na te pytania, wykorzystaj je. W końcu inspiracja jest podstawą projektowania.