Aktualności
Jak zbudować przewagę konkurencyjną w Internecie?
Budowanie swojego biznesu w bardzo konkurencyjnym środowisku, jakim jest Internet, wymaga wielu przygotowań oraz określenia naszych przewag. Jedną z metod, która ułatwia wyróżnienie się, jest unikalna propozycja sprzedaży. Oparte na badaniach użytkowników, analizie konkurencji i trendów rynkowych, USP produktu ułatwi firmie wyróżnić się na rynku i pozyskać klientów.
Unique Selling Proposition
Unique selling proposition definiuję Twoją unikalną przewagę, która odpowiada na oczekiwania klientów oraz wyróżnia Cię na tle konkurencji. Niezwykle istotna jest unikalność, gdyż to ona buduję przewagę konkurencyjną i pozwala przyciągnąć klientów. Jeśli oferujesz to samo co konkurencja i nie jesteś wstanie wyróżnić własnej oferty - to masz braki w swojej strategii marketingowej. Żeby wiedzieć, czego oczekują Twoi potencjalni klienci, musisz przeprowadzić badania i zweryfikować swoją grupę docelową. Jakie ma potrzeby, czego oczekuje od produktów, jakiej obsługi klienta wymaga i na jaki poziom cen może sobie pozwolić. Tego wszystkiego możesz dowiedzieć się z rozmów z klientami, badań ankietowych oraz analizy narzędzi internetowych (np. Google Analytics)
Następnie musisz przeanalizować konkurentów ze swojej branży. Co oferują klientom i w jakiej formie. Może stawiają na szeroką ofertę, a może główną rolę gra niska cena? Do weryfikacji konkurentów możesz wykorzystać szereg narzędzi online (np. SimilarWeb, Ahref, Google Trends) jak i bezpośrednią weryfikację, przeglądając strony WWW i kontaktując się z biurem obsługi klienta. Jeśli już wiesz, czym charakteryzuje się produkt lub usługa konkurencji, łatwo wyśledzisz jaka jest unikalna cecha ich oferty.
Unikalna Propozycja Sprzedaży
Mając wiedzę o potencjalnych klientach i konkurencji, możesz przejść do ustalenia własnego USP. Wybierz konkretną korzyść, którą posiadają Twoje produkty, która jest jednocześnie pożądana przez Twoją grupę docelową. Pamiętaj, że musisz zaspokoić potrzeby klientów, nie tylko za pomocą obietnicy, ale również w realu. Nic tak nie rozczarowuje i zniechęca klienta, jak niespełnione obietnice. Teraz skonfrontuj unikalną cechę oferty ze sloganami reklamowymi klientów. Żeby szybko zyskać w oczach klientów, musisz być jedynym, który oferuję tak skonstruowaną ofertę.
USP produktu
Dobrze wybrany unique selling point przybliża Twoją firmę do odniesienia sukcesu rynkowego. Wykorzystaj tą technikę zawsze, gdy przygotowujesz nowy produkt lub usługę. Również jeśli planujesz podbijać nowe rynki, ta technika okaże się przydatna.
Po więcej wiedzy o E-commerce zapraszamy na bloga www.prissani.pl