Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jaki szyld reklamowy wybrać, by wyróżnić swoją firmę?

Jaki szyld reklamowy wybrać, by wyróżnić swoją firmę?
2020-06-03


Tak jak każda piosenka musi posiadać tekst, tak żadna firma nie może istnieć bez nazwy. Pomysł na oryginalną nazwę to jedno, stworzenie logo to drugie, a zamówienie szyldu to jeszcze inna bajka. Szyld reklamowy, który przykuwa wzrok, wpływa na wizerunek firmy i pozwala odróżnić nasz biznes od konkurencji. Co jednak najważniejsze, wyrazisty szyld ułatwia klientom dotarcie do naszej siedziby, niezależnie od tego, czy prowadzimy kawiarnię, salon fryzjerski, czy biuro architektoniczne. Decyduje on również o pierwszym wrażeniu, które w końcu możemy zrobić tylko raz.

Szyld jako ozdoba przestrzeni publicznej

Aby szyld reklamowy przyciągał wzrok, wcale nie musi być jaskrawy i krzykliwy. Ważne jest, by przestrzegać kilku zasad, dzięki którym stworzymy estetyczny szyld będący nie tylko wizytówką naszej firmy, lecz również ozdobą przestrzeni publicznej.

  1. Szyld reklamowy to inwestycja na lata, dlatego powinien być wytrzymały, estetyczny i w pełni dopasowany do charakteru naszej działalności.

  2. Szybka identyfikacja marki jest celem szyldu reklamowego, a więc warto zadbać o jego czytelność zarówno z bliskiej, jak i dalekiej odległości.

  3. Z szyldem można łatwo przekombinować, dlatego lepiej postawić na prostotę, minimalizm i podstawowe informacje.

Logo styropianowe lub ze styroduru

Szyld może być umieszczony na tablicy, choć w tym przypadku konieczne jest dopasowanie koloru tablicy do koloru liter. Inną, znacznie bardziej estetyczną opcją, są naklejane na elewację lub ścianę pojedyncze litery. Styrodur jest w tym przypadku najpopularniejszym materiałem, który wyróżnia się wysoką odpornością na trudne warunki atmosferyczne, łatwym montażem i schludnym wyglądem. Co ważne, producent reklam ze styroduru dysponuje dużą ilością czcionek, rozmiarów, grubości i kolorów do wyboru.

U profesjonalnych firm produkujących szyldy reklamowe, możesz także zamówić litery ze styroduru pokryte innymi materiałami, takimi jak plexi, dibond, PVC, drewno HDF czy sklejka. Dodatkowe elementy zwiększają unikalność szyldu i zdobią litery. Styrodur wyróżnia się grubością 2-10 cm, lecz można również zamówić szyld złożony z grubszych liter. Taką możliwość oferuje producent reklam Optimaprint, który wytwarza litery ze styroduru do 10 cm oraz logo styropianowe premium do 80 cm.

Najpopularniejsze błędy w projektowaniu szyldów

Logo styropianowe lub litery ze styroduru to proste rozwiązania, które nadają się do stworzenia zarówno nowoczesnych, jak i minimalistycznych szyldów reklamowych. Przy zamawianiu liter u profesjonalnego producenta reklam możesz liczyć na pomoc grafika i sztabu ludzi czuwających nad tym, by projekt spełniał twoje oczekiwania. Warto przy tym wystrzegać się kilku błędów, które mogłyby negatywnie wpłynąć na wizerunek twojej firmy.

  • Chaotyczna typografia – zastosowanie kilku różnych czcionek lub za małych/za dużych liter negatywnie wpływa na czytelność szyldu.

  • Zbyt wiele informacji na zbyt małej powierzchni – szyld nie jest ulotką reklamową, dlatego powinien zawierać wyłącznie najważniejsze dane firmy, np. logo i claim.

  • Samodzielne wykonanie tablicy zewnętrznej – szyld zewnętrzny musi być wykonany z materiałów odpornych na działanie deszczu, śniegu czy słońca. Jeśli więc nie dysponujesz profesjonalnymi narzędziami, możesz zaszkodzić wizerunkowi swojej firmy.