Aktualności
Jarocin ma swoje logo
W ogłoszonym w połowie marca konkursie wybrano zwycięskie logo Spichlerza Polskiego Rocka w Jarocinie. Zwycięski projekt artysty-plastyka z Poręby koło Jaraczewa, Janusza Bogatko, wyprzedził 72 projekty nadesłane z całej Polski.
O konkursie w połowie marca zostały powiadomione portale zajmujące się projektowaniem, wzornictwem i designem, uczelnie artystyczne i media. W przeciągu 15 dni Muzeum Regionalne w Jarocinie otrzymało 73 projekty z różnych części Polski. W jury zasiadali: Mateusz Zmyślony- specjalista od promocji miejsc i miast, Sebastian Pluta – dyrektor Muzeum Regionalnego w Jarocinie oraz Robert Kaźmierczak – koordynator projektu Spichlerz Polskiego Rocka.
Jak twierdzi Robert Kaźmierczak wybór nie był prosty, gdyż jedynie kilka, może kilkanaście propozycji było naprawde przemyślanych i trafiających w ideę i estetykę Jarocina. Ostatecznie wybrano dwa projekty, oswajano się z nimi i myślano o ich zastosowaniach w przyszłości. Koniec końców wygrała propozycja Janusza Bogatko. Nazwisko autora komisja poznała dopiero po wybraniu zwycięskiej pracy, wcześniej oznaczona była tylko kodem.
Według zwycięzcy, logo powinno być proste i czytelne, przekazywać treść w intuicyjny sposób. Janusz Bogatko skupił się przede wszystkim na idei festiwalu, czyli na polskim rocku. Stąd powstał projekt kostki gitarowej, ewidentnego symbolu tej muzyki, z odciskiem palca sugerującym niepowtarzalność, w biało czerwonych barwach oznajmiających przynależność narodową. Spichlerz i Jarocin, napisane czcionką starej maszyny do pisania nawiązującej do czasów buntu, komunizmu, donosicielstwa i początków muzyki rockowej w Polsce, pozostawiono w logotypie.
- W codziennym odbiorze najistotniejsza jest jednak warstwa wizualna - czytelność i estetyka znaku - wyjaśnia autor zwycięzkiego logo, Janusz Bogatko.
Spichlerz Polskiego Rocka jest projektem, który przewiduje stworzenie w Jarocinie stałej ekspozycji poświęconej ponad 40-letniej historii jarocińskich festiwali i historii polskiej muzyki rockowej.