Aktualności
Jeśli reklama Allegro, to tylko tak!
Sprzedajesz na Allegro? To tak jak tysiące innych firm! Aby użytkownik miał szansę natrafić na Twoje oferty, musisz inwestować w kampanie reklamowe na Allegro. Świetnym pomysłem jest jednoczesne uruchomienie reklamy Google Ads. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się dlaczego.
Jak podkręcić sprzedaż na Allegro?
Czy można odnieść sukces i notować bardzo dobre wyniki sprzedaży na Allegro bez reklam? W większości przypadków to niemożliwe – chyba że działasz w dość niszowej branży i prawie nie masz konkurencji. Allegro Ads-ów w zasadzie nie da się przeoczyć: wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, pod filtrami, w ofertach sponsorowanych na stronie przedmiotu z identycznej kategorii oraz w strefie okazji. Są więc doskonale widoczne, łatwo dostępne i swoją formą zachęcają do kliknięcia.
Pamiętaj, że nie musisz reklamować wszystkich produktów ze swojego asortymentu. Wystarczy, że wypromujesz te, które mogą wyróżnić Cię spośród innych sprzedawców oraz które mogą zwrócić uwagę kupujących. Dzięki temu użytkownicy prawdopodobnie zainteresują się także Twoimi pozostałymi ofertami.
Allegro Ads plus reklama Google Ads
Jeśli reklamujesz się już na Allegro, pomyśl o rozszerzeniu swoich działań o Google Ads (dawniej AdWords). W końcu użytkownicy właśnie tutaj rozpoczynają poszukiwania interesujących ich produktów – wpisują odpowiednie hasło w okienko wyszukiwarki. Miejsce emisji reklamy Google Ads to jeden z jej największych atutów. Kolejnym jest możliwość automatyzacji kampanii – system dostosowuje parametry kampanii tak, aby osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji.
Możesz też dany budżet przeznaczyć jedynie na kampanię „AdWords”. W takiej sytuacji na miejsce emisji wybierz tylko Sieć reklamową Google – nie uwzględniaj tu reklam Allegro. Dzięki temu oferty Twoich produktów pojawią się w wynikach produktowych w wyszukiwarce Google.
Uruchamiając reklamy Google Ads, musisz określić, jaką kwotę chcesz na nie wydać. Jeśli zależy Ci na tym, aby prowadzić kampanie w wyszukiwarce, dziennie możesz na to przeznaczyć od 10 do 1000 zł. Jeśli łączysz reklamowanie na Allegro z Google Ads, minimalny budżet dzienny będzie wynosił 20 zł.
Warto pamiętać, że Adsy najlepsze rezultaty dają po pewnym czasie od startu – choć pewne efekty, np. w postaci wyświetleń produktu, zauważysz od razu. Z czego to wynika? Kampanie Google Ads opierają się na „uczących się” mechanizmach. System analizuje efektywność Twoich ofert, dzięki czemu może automatycznie zmieniać i poprawiać parametry. Dzięki temu daje najlepsze wyniki możliwie najniższym nakładem finansowym.
Reklama w wyszukiwarce i na Allegro – samodzielnie czy ze wsparciem?
Zastanów się, czy masz wystarczającą wiedzę i doświadczenie, aby skutecznie reklamować się w Google Ads – szczególnie jeśli chcesz połączyć swoje działania z kampaniami na Allegro. Efekty zależą bowiem m.in. od umiejętnego skorelowania obu tych rodzajów kampanii. Aby jak najwięcej wycisnąć z danego budżetu reklamowego, polepszyć widoczność ofert i zwiększyć szanse na zainteresowanie użytkowników oraz na sprzedaż, najlepiej skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Agencja AdWords (a raczej agencja Google Ads) skonfiguruje Twoje kampanie tak, aby zapewnić Ci świetną konwersję. Pamiętaj jedynie, aby wybrać firmę, która specjalizuje się zarówno w Google Ads, jak i Allegro Ads – jak agencja Sempai. Po więcej informacji kliknij tu: https://sempai.pl/oferta/kampanie-google-ads/.
Oczywiście warto, abyś samodzielnie pogłębiał swoją wiedzę i aktualizował pozyskiwane informacje. Powoli Ci to lepiej poznać cały proces oraz zmienne, jakie mają na niego wpływ. Dzięki temu nauczysz się m.in. tworzyć lepsze oferty – wartościowe i przyciągające dla użytkownika. Możesz zacząć od lektury tego wywiadu: https://sempai.pl/blog/jak-zwiekszyc-sprzedaz-wykorzystujac-mozliwosci-reklamowe-allegro/.
Reklama Allegro, szczególnie prowadzona jednocześnie z Google Ads, to w zasadzie jedyne rozwiązanie, aby uzyskać założone cele sprzedaży. Próg wejścia jest bardzo niski. Nawet już 10 czy 20 zł przyniesie Ci widoczne efekty.