Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kariera w Digital marketingu

Kariera w Digital marketingu
2022-03-25


Zanim zaczniesz karierę w branży digital marketingu, powinieneś najpierw zrozumieć, czym jest digital marketing, jakie rodzaje pracy są w digital marketingu, jakie umiejętności są wymagane, aby stać się specjalistą ds. digital marketingu i jak rozpocząć karierę w marketingu cyfrowym?

Czym jest digital marketing?

Digital marketing (marketing cyfrowy, marketing internetowy lub online marketing) to komponent marketingowy, który wykorzystuje internet, urządzenia mobilne, media społecznościowe, wyszukiwarki i inne kanały w celu dotarcia do konsumentów i promowania produktów i usług.


Jakie Są Rodzaje Pracy W Digital Marketingu?

Jeśli planujesz rozpocząć swoją karierę w digital marketingu, jest to zdecydowanie właściwa decyzja. Dzieje się tak dlatego, że na tej arenie jest wiele różnych pozycji, z których każda jest dość zróżnicowana pod względem wymaganych umiejętności i zdolności.

Poniżej znajdują się niektóre zadania należące do kategorii Digital marketingu:
  • Autor treści / Copywriter
  • Growth Marketing Manager
  • SEO i SEM, specjalista SMM
  • Menedżer analityki
  • UX / UI Designer
  • Visual Designer
  • Email marketing manager
  • Social media manager
  • Brand Manager
  • Specjalista ds. e-commerce
  • Specjalista ds. PPC
  • Digital marketing manager

Jakie umiejętności są wymagane, aby zostać specjalistą ds. marketingu cyfrowego?

Umiejętności marketingu cyfrowego otwierają ekscytujące możliwości zarówno dla osób prywatnych, jak i firm. W miarę jak klienci stają się inteligentniejsi, a technologia przyspiesza, specjaliści ds. marketingu cyfrowego potrzebują większej kreatywności i umiejętności zarządzania komunikacją, aby prowadzić cyfrowe kampanie marketingowe i skutecznie promować firmę.
Oto kilka umiejętności, które pomogą Ci stać się specjalistą ds. marketingu cyfrowego:

  • Umiejętności copywritingu. Copywriting to inna umiejętność niż inne pisanie, ponieważ powinieneś być w stanie pisać wartościowe treści z ograniczoną liczbą słów.
  • Umiejętności SEO. Powinieneś wiedzieć, jak tworzyć i promować przydatne treści, skuteczne oferty katalogów oraz jak uporządkować i chronić swoją stronę.
  • Umiejętności PPC. Powinieneś wiedzieć, które słowa kluczowe kierować, jakie są najlepszy kanał i format(y) reklamy, a także jak stworzyć spójne doświadczenie dla odbiorców.
  • E-mail marketing. Powinieneś wiedzieć, jak pisać kopie, wysyłać przydatne treści, aktualizacje, oferty, zaproszenia na wydarzenia.
  • Umiejętności Projektowe. Jako specjalista ds. marketingu cyfrowego powinieneś wiedzieć, jak tworzyć i edytować własne wizualizacje.

Jak rozpocząć karierę w marketingu cyfrowym?

W ostatnich latach rośnie zapotrzebowanie na miejsca pracy w marketingu cyfrowym na całym świecie. A to dlatego, że marketing cyfrowy jest wszędzie i we wszystkim.
Oto kilka wskazówek, które możesz wykonać, aby rozpocząć karierę w branży marketingu cyfrowego:

Ciągłe uczenie się
Jednym z najlepszych sposobów na wyróżnienie się na rynku pracy jest pokazanie chęci uczenia się. Firmy poszukują specjalistów od marketingu cyfrowego, którzy potrafią szybko dostosować się do zmian i wymyślić innowacyjne i kreatywne pomysły. Ponieważ większość pracy, którą wykonujesz, jest połączona z Internetem, kursy online są przydatnymi narzędziami do rozwijania umiejętności marketingu cyfrowego, których oczekują pracodawcy.

Uzyskaj Certyfikat
Poświęć czas i wysiłek, aby przyjąć całą terminologię marketingu cyfrowego i zdobądź certyfikat potwierdzający, że warto zainwestować w naukę. Uzyskanie certyfikacji branżowej pomoże Ci znaleźć lepiej płatną pracę, uzyskać większe zainteresowanie od bardziej udanych firm marketingu cyfrowego.

Znajdź staż
Ponieważ dziedzina rozwija się i zmienia bardzo szybko, wielu pracodawców preferuje kandydatów z praktycznym doświadczeniem. Podczas gdy niektóre stanowiska marketingu cyfrowego mogą wymagać wysokiego stopnia, możesz rozpocząć pracę w marketingu cyfrowym na poziomie podstawowym z doświadczeniem stażowym.

Ćwicz swoje osobiste projekty
Kariera w marketingu cyfrowym to wyjątkowa okazja do innowacji i kreatywności. Możesz użyć swojego projektu (bloga, strony internetowej) jako sposobu na wypróbowanie różnych strategii marketingowych, zapoznanie się z podstawowym projektowaniem i tworzeniem stron internetowych, zwiększenie oglądalności oraz rozpoczęcie gromadzenia i interpretowania głównych wskaźników marketingu cyfrowego.

Networking
Wykorzystaj media społecznościowe, aby zintegrować się z grupami marketingu cyfrowego, poznać nowych i wpływowych ludzi pracujących w tej samej dziedzinie, nawiązać konstruktywne kontakty, uczestniczyć w profesjonalnych wydarzeniach i konferencjach, znaleźć programy mentorskie.