Aktualności
Kariera w Digital marketingu
2022-03-25
Zanim zaczniesz karierę w branży digital marketingu, powinieneś najpierw zrozumieć, czym jest digital marketing, jakie rodzaje pracy są w digital marketingu, jakie umiejętności są wymagane, aby stać się specjalistą ds. digital marketingu i jak rozpocząć karierę w marketingu cyfrowym?
Czym jest digital marketing?
Digital marketing (marketing cyfrowy, marketing internetowy lub online marketing) to komponent marketingowy, który wykorzystuje internet, urządzenia mobilne, media społecznościowe, wyszukiwarki i inne kanały w celu dotarcia do konsumentów i promowania produktów i usług.
Jakie Są Rodzaje Pracy W Digital Marketingu?
Jeśli planujesz rozpocząć swoją karierę w digital marketingu, jest to zdecydowanie właściwa decyzja. Dzieje się tak dlatego, że na tej arenie jest wiele różnych pozycji, z których każda jest dość zróżnicowana pod względem wymaganych umiejętności i zdolności.
Jakie umiejętności są wymagane, aby zostać specjalistą ds. marketingu cyfrowego?
Poniżej znajdują się niektóre zadania należące do kategorii Digital marketingu:
- Autor treści / Copywriter
- Growth Marketing Manager
- SEO i SEM, specjalista SMM
- Menedżer analityki
- UX / UI Designer
- Visual Designer
- Email marketing manager
- Social media manager
- Brand Manager
- Specjalista ds. e-commerce
- Specjalista ds. PPC
- Digital marketing manager
Jakie umiejętności są wymagane, aby zostać specjalistą ds. marketingu cyfrowego?
Umiejętności marketingu cyfrowego otwierają ekscytujące możliwości zarówno dla osób prywatnych, jak i firm. W miarę jak klienci stają się inteligentniejsi, a technologia przyspiesza, specjaliści ds. marketingu cyfrowego potrzebują większej kreatywności i umiejętności zarządzania komunikacją, aby prowadzić cyfrowe kampanie marketingowe i skutecznie promować firmę.
Oto kilka umiejętności, które pomogą Ci stać się specjalistą ds. marketingu cyfrowego:
Jak rozpocząć karierę w marketingu cyfrowym?
- Umiejętności copywritingu. Copywriting to inna umiejętność niż inne pisanie, ponieważ powinieneś być w stanie pisać wartościowe treści z ograniczoną liczbą słów.
- Umiejętności SEO. Powinieneś wiedzieć, jak tworzyć i promować przydatne treści, skuteczne oferty katalogów oraz jak uporządkować i chronić swoją stronę.
- Umiejętności PPC. Powinieneś wiedzieć, które słowa kluczowe kierować, jakie są najlepszy kanał i format(y) reklamy, a także jak stworzyć spójne doświadczenie dla odbiorców.
- E-mail marketing. Powinieneś wiedzieć, jak pisać kopie, wysyłać przydatne treści, aktualizacje, oferty, zaproszenia na wydarzenia.
- Umiejętności Projektowe. Jako specjalista ds. marketingu cyfrowego powinieneś wiedzieć, jak tworzyć i edytować własne wizualizacje.
Jak rozpocząć karierę w marketingu cyfrowym?
W ostatnich latach rośnie zapotrzebowanie na miejsca pracy w marketingu cyfrowym na całym świecie. A to dlatego, że marketing cyfrowy jest wszędzie i we wszystkim.
Oto kilka wskazówek, które możesz wykonać, aby rozpocząć karierę w branży marketingu cyfrowego:
Ciągłe uczenie się
Jednym z najlepszych sposobów na wyróżnienie się na rynku pracy jest pokazanie chęci uczenia się. Firmy poszukują specjalistów od marketingu cyfrowego, którzy potrafią szybko dostosować się do zmian i wymyślić innowacyjne i kreatywne pomysły. Ponieważ większość pracy, którą wykonujesz, jest połączona z Internetem, kursy online są przydatnymi narzędziami do rozwijania umiejętności marketingu cyfrowego, których oczekują pracodawcy.
Uzyskaj Certyfikat
Poświęć czas i wysiłek, aby przyjąć całą terminologię marketingu cyfrowego i zdobądź certyfikat potwierdzający, że warto zainwestować w naukę. Uzyskanie certyfikacji branżowej pomoże Ci znaleźć lepiej płatną pracę, uzyskać większe zainteresowanie od bardziej udanych firm marketingu cyfrowego.
Znajdź staż
Ponieważ dziedzina rozwija się i zmienia bardzo szybko, wielu pracodawców preferuje kandydatów z praktycznym doświadczeniem. Podczas gdy niektóre stanowiska marketingu cyfrowego mogą wymagać wysokiego stopnia, możesz rozpocząć pracę w marketingu cyfrowym na poziomie podstawowym z doświadczeniem stażowym.
Ćwicz swoje osobiste projekty
Kariera w marketingu cyfrowym to wyjątkowa okazja do innowacji i kreatywności. Możesz użyć swojego projektu (bloga, strony internetowej) jako sposobu na wypróbowanie różnych strategii marketingowych, zapoznanie się z podstawowym projektowaniem i tworzeniem stron internetowych, zwiększenie oglądalności oraz rozpoczęcie gromadzenia i interpretowania głównych wskaźników marketingu cyfrowego.
Networking
Wykorzystaj media społecznościowe, aby zintegrować się z grupami marketingu cyfrowego, poznać nowych i wpływowych ludzi pracujących w tej samej dziedzinie, nawiązać konstruktywne kontakty, uczestniczyć w profesjonalnych wydarzeniach i konferencjach, znaleźć programy mentorskie.