Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kiedy warto skorzystać z doradztwa marketingowego?

Kiedy warto skorzystać z doradztwa marketingowego?
2023-06-28


Na początku lat 90. wystarczyło nakręcić półprofesjonalny klip i znaleźć dojścia do telewizji, by zagwarantować sobie powszechną rozpoznawalność i zwiększyć sprzedaż. Obecnie, gdy o uwagę konsumentów walczą nieprzeliczone ilości marek i produktów, jest znacznie trudniej. Chcąc dotrzeć do osób zainteresowanych naszym przekazem, trzeba umieć sprawnie poruszać się w gąszczu dostępnych formatów i narzędzi. Znajdź profesjonalistów, którzy Ci w tym pomogą!

Jak robić marketing?

Aby prowadzone przez nas działania promocyjne odniosły sukces, musimy sprawić, by nasz komunikat trafił do odpowiednich osób. Brzmi łatwo? Sprawa nieco się komplikuje, kiedy uświadomimy sobie, jak wiele mamy dziś możliwości reklamy. W bardzo dużym uproszczeniu działania marketingowe możemy podzielić na:

- tradycyjne, czyli na przykład: reklamy TV i radiowe, bilbordy, ogłoszenia w prasie, ulotki, katalogi, eventy;

- online, czyli: prowadzenie profili w mediach społecznościowych, GoogleAds, e-mail marketing, SEO i content marketing.

Dodatkowo każde z wymienionych wyżej działań można rozpatrywać w dwóch kategoriach, biorąc pod uwagę to, czy planujemy docierać do klienta biznesowego (B2B), czy indywidualnego (B2C). Podstawą stworzenia dobrej strategii reklamowej jest precyzyjne określenie tego, do kogo chcemy skierować swój komunikat i ubranie przekazu w odpowiednią formę.

Oddaj pracę nad reklamą w ręce profesjonalistów

Profesjonalni marketerzy posiadają szeroką wiedzę nie tylko z zakresu praktycznego zastosowania narzędzi, pozwalających na określenie, co przyciągnie potencjalnych klientów. Dysponują również znajomością zwyczajów i zachowań konsumenckich – zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Podejmując z nimi współpracę, zwiększasz szanse na to, że Twoje komunikaty faktycznie dotrą do osób zainteresowanych i przyniosą taki skutek, jaki sobie zaplanujesz: zwiększysz sprzedaż lub zbudujesz zaangażowaną społeczność wokół marki.

Jak wygląda współpraca z firmą konsultingową specjalizującą się w marketingu?

Firmy zajmujące się doradztwem marketingowym oferują szeroki wachlarz usług, które obejmują wszystkie etapy pracy nad komunikacją reklamową marki, a także takie zagadnienia jak:

- analiza rynku i konkurencji – czy wiesz, z kim konkurujesz? Co możesz zrobić, by Twój produkt wyróżniał się na tle innych? Jakie są popularne trendy w branży? Wspólnie znajdziecie odpowiedzi na te pytania.

- pozycjonowanie strony www – co zrobić, by Twoja strona internetowa lub sklep były łatwe do wyszukiwania dla potencjalnych klientów? Na co zwrócić uwagę, tworząc treści przyjazne klientom i algorytmom wyszukiwarek?

- przygotowanie i realizacja strategii marketingowej – zaplanowanie działań online lub offline, w oparciu o rzetelne dane pozyskane z badań. Raporty i analizy pozwolą Ci śledzić postępy i skuteczność.

- szkolenia i konsultacje – dzięki nim zwiększysz kompetencje swojego zespołu!

- audyt marketingowy – profesjonalna ocena prowadzonych do tej pory działań i propozycje ich ulepszeń.

Wszystkie te działania są prowadzone we współpracy z Tobą lub innymi osobami decyzyjnymi. Firmy doradcze dokładają wszelkich starań, by w prosty sposób objaśniać przeprowadzane działania – także osobom, które nie mają wystarczającej wiedzy w zakresie marketingu.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Precyzyjne określenie działań to także oszczędność pieniędzy. Doradztwo marketingowe sprawi, że nie będziesz wydawać funduszy na nieskuteczne formy reklamy. Będziecie na bieżąco monitorowali wyniki waszych kampanii i wprowadzali zmiany. Dzięki temu zyskasz pewność, że płacisz tylko za te działania, które faktycznie przynoszą korzyści dla Twojej firmy.

Co więcej, oddając stery marketingu w ręce profesjonalistów, odzyskasz również swój czas. Zamiast skupiać się na promocji, będziesz mógł w pełni poświęcić się temu, na czym w swojej pracy znasz się najlepiej.