Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kilka słów o tekstyliach reklamowych

Kilka słów o tekstyliach reklamowych
2011-04-19

Wśród gadżetów reklamowych takich jak pamięci USB, smycze i długopisy jednym z najbardziej popularnych są tekstylia. Zawsze na czasie z racji swojej użyteczności, trwałości i jakości wykonani,a ciągle są jednym z najchętniej widzianych nośników reklamy.

Jednak trendy w tej dziedzinie zmieniają się z roku na rok. Podczas gdy na początku lat 90. w Polsce liczyła się tylko niska cena i nadruk reklamowy, teraz klienci oczekują od odzieży wyższej jakości, estetyki, modnych fasonów i nowoczesności. Dlatego chociażby fatałaszki przeznaczone dla hostess powinny przyciągać wzrok nie tylko ze względu na „zawartość”. Tekstylia zawsze były, są i będą potrzebne,  dlatego coraz większą uwagę zwraca się na to, by nadążały nad modami i oczekiwaniami.

Rynek odzieży reklamowej i promocyjnej rozwija się bardzo dynamicznie ze względu na rosnące zapotrzebowanie, a to niesie za sobą coraz większy wybór produktów. Według specjalisty ds. marketingu firmy Easy Gifts, Ewy Gomułki, sekret popularności tych ubrań tkwi w przydatności, można ich używać cały rok, w końcu ubrania są niezbędne. Latem mniej, zimą więcej, zawsze mamy na sobie jakąś odzież. Dodatkowy atut to cena, przedział jest na tyle szeroki, że każdy znajdzie coś dla siebie. Tani T-shirt, droższe polo, porządna kurtka – do wyboru do koloru. Kolejny plus to spora powierzchnia reklamowa i łatwość oznakowania, od skromnych znaczków (nawet w kolorze tkaniny) dla osób skrępowanych byciem „chodzącą reklamą”, po nadruki na całe plecy.

Od wielu lat najpopularniejsze pozostają koszulki promocyjne ze względu na niski koszt jednostkowy. Mimo to, coraz więcej klientów dostrzega fakt, że czasem warto zainwestować więcej i otrzymać produkt, który posłuży im przez wiele lat. Jednak wiadome jest, że klient dysponuje określonym, zaplanowanym budżetem który chce rozsądnie zainwestować. Za taką samą kwotę może kupić 10 000 koszulek lub 2 000 polarów, wybór definiuje chociażby charakter kampanii jaką prowadzi. Ważna jest jakość w stosunku do ceny, nic nie stoi również na przeszkodzie, by klient wystosował konkretne kryteria, jak na przykład kolor, krój, specjalne właściwości (nieprzemakalność, ochrona przed wiatrem itp.) nadające jego zamówieniu cechy unikatowe.

Artur Tarwacki z firmy Kusha wspomina, że niegdyś przy zamawianiu koszulek klient pytał jedynie o gramaturę i cenę co skutkowało produktem nie nadającym się do użycia już po pierwszym praniu. Obecnie sytuacja się zmieniła, ocenia się towar na podstawie próbek, sprawdza się wytrzymałość, trwałość kolorów oraz nadruków. Nabrały znaczenia nawet takie detale jak wykończenie - jakby nie patrzeć, tekstylia to też wizytówka firmy i powinny także być chętnie używane przez osoby obdarowane. Na dzień dzisiejszy producenci oferują wyroby jakością zbliżone do produktów klasy premium produkowanych przez firmy takie jak Lacoste, Wólczanka lub Adidas.

W ubrania reklamowe można ubrać każdego, należy więc dopasować typ do piastowanej funkcji i stanowiska. Dobrze wykonana odzież ma mniejsze prawdopodobieństwo wylądować w koszu i służyć jako szmata do podłogi, co więcej, polepsza relacje między pracownikami i klientami a firmą, której logo widnieje na ubraniu.

 

 

Źródło: "OOH Magazine"