Aktualności
Kobiety w toalecie są najłatwiej osiągalne
W jakie miejsca na reklamy celują maketerzy? W kluby fitness, restauracje, centra handlowe, kina, nocne kluby. Dlaczego? Bo jest tam dużo kobiet, lokalizacja jest określona, zapamiętywalność spora, a dotarcie do wybranej grupy docelowej kosztuje mniej.
Co sprawia, że kobiety są tak popularnym odbiorcą? Przecież podobno zarabiają mniej? Ale to one decydują o budżecie domowym. To one mają siłę przebicia co do ostatecznego zakupu. Stąd najlepiej właśnie je przekonać do naszej marki.
A gdzie konkretnie najlepiej się umieścić? W... toalecie. Ta forma reklamy potrafi przykuć uwagę nawet na 2 minuty. Zdaniem psychologów kobiety na ogól są bardziej cierpliwe toteż są w stanie poświęcić na czytanie reklamy więcej czasu. Reklama wewnętrzna może docierać do osób w różnym wieku. Target definiuje miejsce i tematykę. Analizy pokazały również, że kobiety w wieku 18-35 lat najczęściej odwiedzają bary, centra fitness i kluby nocne, a aż 84% z nich korzysta z toalety. Kawiarnie, jadłodajnie, restauracje to pole do polowania na osobniczki w wieku 25-69 lat. Większość wymienionych miejsc posiada osobne toalety dla kobiet i mężczyzn. To umożliwia dobranie przekazu zależnie od płci.
Według szacowań prezesa Touchpoints Media Group, Andreja Modica, miesięczna promocja w toaletach wycelowana w osoby w wieku 15-39 lat, realizowana w całym kraju za pomocą 1100 tablic reklamowych to koszt 200-250 tysięcy złotych. Jaka jest tematyka? Zazwyczaj humorystyczna, z częstym podtekstem erotycznym, kampanie społeczne o zagrożeniu jakie niesie HIV lub o prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu. Najmniej opłacalne są reklamy żywności, bo jak wiadomo im wulgarniej tym skuteczniej. A przecież gdzie ziemniakom to obsceniczności i wulgarności...